Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022

Η κλασική Βιέννη στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

 


Την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής, ο πιανίστας και παιδαγωγός Πάβελ Γκιλίλοφ συμπράττει με την Αγάπη Τριανταφυλλίδη – που υπήρξε μαθήτριά του – στο μελωδικό Κοντσέρτο για δύο πιάνα και ορχήστρα σε μι ύφεση μείζονα του Μότσαρτ.

Η βραδιά ανοίγει με τη Συμφωνία αρ.95 σε ντο ελάσσονα του Χάυντν, μια από τις γνωστότερες «Συμφωνίες του Λονδίνου», όπως ονομάστηκαν οι συνθέσεις του από την περίοδο που ζούσε στην βρετανική πρωτεύουσα.

Αγάπη Τριανταφυλλίδη

Ο επίλογος δικαιώνει και τις πιο υψηλές προσδοκίες παρουσιάζοντας την αριστουργηματική Συμφωνία αρ. 5 σε ντο ελάσσονα του Μπετόβεν για την οποία ο Ρόμπερτ Σούμαν έλεγε ότι: «θα υπάρχει στο διηνεκές, όσο θα υπάρχει ο κόσμος και η μουσική». Στο πόντιουμ, επιστρέφει ο ταλαντούχος αρχιμουσικός Έκτορας Ταρτανής.

Έκτορας Ταρτανής

Το πρόγραμμα με μια ματιά

ΓΙΟΖΕΦ ΧΑΫΝΤΝ (1732 – 1809)

Συμφωνία αρ. 95 σε ντο ελάσσονα, Hob. I/95

ΒΟΛΦΓΚΑΝΓΚ ΑΜΑΝΤΕΟΥΣ ΜΟΤΣΑΡΤ (1756–1791)

Κοντσέρτο για δύο πιάνα και ορχήστρα σε μι ύφεση μείζονα, KV365

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770–1827)

Συμφωνία αρ. 5 σε ντο ελάσσονα, έργο 67

ΣΟΛΙΣΤ

Πάβελ Γκιλίλοφ, πιάνο

Αγάπη Τριανταφυλλίδη, πιάνο

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Έκτορας Ταρτανής

Ώρα: 19:30
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία του Νίκου Λαάρη για τους κατόχους εισιτηρίων

Το σχόλιο του Πάβελ Γκιλίλοφ

Ανυπομονώ να συνεργαστώ με αυτή την υπέροχη ορχήστρα και την ταλαντούχα Ελληνίδα πιανίστα Αγάπη Τριανταφυλλίδη. Οι σχέσεις μεταξύ δασκάλων και μαθητών ιδανικά δεν είναι ποτέ μονόπλευρες – είναι μια διαρκής ανταλλαγή δημιουργικότητας και εκπαίδευσης και είμαι ευτυχής που το επιδιώκω αυτό στη σκηνή.

Το σχόλιο της Αγάπης Τριανταφυλλίδη

Νιώθω βαθιά χαρά, συγκίνηση και ευγνωμοσύνη για τη συνεργασία μου με τον Πάβελ Γκιλίλοφ στο Κοντσέρτο για δύο πιάνα και ορχήστρα του Μότσαρτ. Μια γοητευτική και πολύ απολαυστική, γεμάτη ευχάριστες εκπλήξεις συνομιλία μεταξύ των δύο οργάνων που πρωταγωνιστούν και της ορχήστρας.

naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου