Παρασκευή 27 Αυγούστου 2021

Η Ευρώπη «πετάει»- Πού οφείλεται η ταξιδιωτική τόνωση

 


«Ξανανιώνουν» τα αεροπορικά ταξίδια στην Ευρώπη, γεγονός που οφείλεται αφενός στο μπαράζ φθηνών εισιτηρίων από τις low cost εταιρείες, αφετέρου στη σχετικά ομαλή εξέλιξη του εμβολιαστικού προγράμματος- και το σύστημα πιστοποίησης εμβολιασμού που εφαρμόζεται στη Γηραιά Ήπειρο.

Μέχρι πρόσφατα άκμαζαν τα εγχώρια ταξίδια στις ΗΠΑ και την Κίνα, με τους επιβάτες να εκμεταλλεύονται την πτώση των κρουσμάτων Covid-19 και στα δύο μέρη. Στις ΗΠΑ, η ισχυρή ώθηση των εμβολιασμών βελτίωσε επίσης σημαντικά την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών.

Τα ενδοηπειρωτικά ταξίδια στην Ευρώπη, ωστόσο, όπως αναφέρει η Wall Street Journal, παρέμειναν πολύ κάτω από τα επίπεδα πριν από το 2019, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην εξάρτηση της αγοράς σε μεγάλο βαθμό από τις διασυνοριακές πτήσεις οι οποίες έχουν περιοριστεί από τους περιορισμούς των χωρών για τον έλεγχο της διασποράς του ιού.

Πλέον, η ταχεία εξάπλωση της παραλλαγής Δέλτα έχει αρχίσει να επηρεάζει τα ταξίδια στις ΗΠΑ και την Κίνα με την Ευρώπη να αναδεικνύεται το «αισιόδοξο σημείο» της αεροπορικής βιομηχανίας-τουλάχιστον προς το παρόν.

Την περασμένη εβδομάδα, οι ενδοευρωπαϊκές πτήσεις μειώθηκαν κατά 27% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα του 2019, σύμφωνα με ανάλυση της εταιρείας συμβούλων αεροπορίας Cirium.

Πρόκειται για το μικρότερο χάσμα που καταγράφηκε από τον Μάρτιο του 2020, όταν οι αεροπορικές εταιρείες άρχισαν να περιορίζουν τις υπηρεσίες εν μέσω του πρώτου παγκόσμιου κύματος λοιμώξεων Covid-19.

Στο μεταξύ, η χωρητικότητα στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 15% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, αφού πλησίασε τα προ-πανδημίας επίπεδα στις αρχές Ιουλίου. Η χωρητικότητα τότε μειώθηκε μόλις 7,6%, προτού η παραλλαγή Δέλτα αρχίσει να εξαπλώνεται ευρέως.

Η Southwest Airlines δήλωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι η παραλλαγή επιβράδυνε τις κρατήσεις και είχε προκαλέσει αύξηση στις ακυρώσεις. Τόσο η Frontier Airlines όσο και η Mesa Air Group , ένας από τους μεγαλύτερους περιφερειακούς αερομεταφορείς, έχουν επίσης εκφράσει τις ανησυχίες τους σχετικά με τον αντίκτυπο της παραλλαγής στην ταξιδιωτική ζήτηση.

Στην Κίνα, οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 45% από τα επίπεδα του 2019 την περασμένη εβδομάδα. Στις αρχές Ιουλίου, η χωρητικότητα της Κίνας ήταν 10% υψηλότερη από τα επίπεδα του 2019, σύμφωνα με την Cirium.

Πού οφείλεται η ευρωπαϊκή άνθηση

Η ανάκαμψη στην Ευρώπη έρχεται καθώς οι low cost αερομεταφορείς, όπως η Ryanair και η Wizz Air Holdings, αυξάνουν τη χωρητικότητά τους, ανοίγοντας νέες βάσεις και διαδρομές. Οι εκπτωτικές εταιρείες προσλαμβάνουν πιλότους και πληρώματα για να επωφεληθούν από την αυξημένη ταξιδιωτική ζήτηση κατά την κρίσιμη καλοκαιρινή περίοδο.

«Πουλάμε πολλές φθηνές θέσεις για να ανακάμψουμε πολύ γρήγορα», δήλωσε αυτή την εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι. Όπως είπε, οι κρατήσεις για το υπόλοιπο του έτους είναι «πολύ ισχυρές».

Στελέχη και αναλυτές του κλάδου υποστηρίζουν ότι το ψηφιακό πράσινο πιστοποιητικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα γρήγορα αυξανόμενα επίπεδα εμβολιασμού σε ολόκληρη την ήπειρο έχουν επίσης διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο για την ανάκαμψη των ταξιδιών μικρών αποστάσεων στην Ευρώπη.

Το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό είχε προκαλέσει αρχικά σκεπτικισμό ως προς το πώς θα μπορούσε να γίνει αποδεκτό και πώς θα λειτουργήσει σε διαφορετικές χώρες. Μέχρι στιγμής, ωστόσο, έχει βοηθήσει το άνοιγμα των συνόρων, παρόλο που οι χρόνοι αναμονής στα αεροδρόμια έχουν παραταθεί λόγω των πρόσθετων ελέγχων, λένε στελέχη και αναλυτές.

«Αυτό (το πράσινο πιστοποιητικό) έχει ενισχύσει για τα ευρωπαϊκά ταξίδια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Wizz Air, Γιόζεφ Βάραντι. «Αυτός είναι ο θεμελιώδης παράγοντας - ότι εάν είστε πλήρως εμβολιασμένοι ή είστε αρνητικοί, μπορείτε πραγματικά να ταξιδέψετε», πρόσθεσε.

Η χωρητικότητα της Wizz Air είναι στο 103% από το επίπεδο που ήταν την ίδια περίοδο το 2019, συνέχισε. Η αεροπορική εταιρεία προσέλαβε 400 επιπλέον μέλη πληρώματος τον Αύγουστο και θα προσλάβει άλλα 1.000 τους επόμενους τέσσερις μήνες.

Σύμφωνα με τον Βάραντι, τα έσοδα μειώθηκαν περίπου 20%, ωστόσο, λόγω των χαμηλότερων τιμών των εισιτηρίων και επειδή η αεροπορική εταιρεία πετούσε αεροσκάφη με περισσότερες άδειες θέσεις. Ο συντελεστής πληρότητας θέσεων, ένα μέτρο για το πόσο πλήρης είναι κάθε πτήση, μειώθηκε περίπου 10 ποσοστιαίες μονάδες, περίπου 85%, από το 2019.

Όπως και ορισμένοι αερομεταφορείς των ΗΠΑ, η Wizz Air καθώς προσπαθεί να ανακάμψει γρήγορα μετά από 18 μήνες μειωμένης κίνησης, αντιμετωπίζει συχνά καθυστερήσεις στα αεροδρόμια. Ως αποτέλεσμα, η αεροπορική εταιρεία αναγκάστηκε να ακυρώσει ορισμένες πτήσεις.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από WSJ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου