Για την έκθεση που συνέταξε – και φαίνεται να "έθαψε" ο πρόεδρος του ΔΣΑ Δημήτρης Βερβεσός- και στην οποία αναγράφει ότι η φωτιά που ξέσπασε είχε ως αιτία την σύγκρουση των τρένων, το ηλεκτρικό τόξο που δημιουργήθηκε και την καύση των ελαίων των μετασχηματιστών της μηχανής έλξης της επιβατικής αμαξοστοιχίας, μίλησε ο δικαστικός πραγματογνώμονας και μηχανολόγος μηχανικός Αναστάσιος Δέδες.
Περιγράφοντας την έκθεσή του στο MEGA και στο Live News, ανέφερε: "Την πραγματογνωμοσύνη ξεκίνησα να την κάνω από έναν μηχανοδηγό, οποίος σκοτώθηκε και την έκανα δωρεάν στην μνήμη της μητέρας μου. Στην πορεία με ζήτησε και επικοινώνησε μαζί μου ο πρόεδρος της ολομέλειας των δικηγορικών συλλόγων Ελλάδος, ο κ. Βερβεσός. Ο συγκεκριμένος μου είπε αν μπορώ να κάνω την συγκεκριμένη τεχνική έκθεση, την οποία θα λάβει ο ίδιος και θα την καταθέσει στην δικογραφία. Για λογαριασμό ως πρόεδρος της ολομέλειας των δικηγορικών συλλόγων Ελλάδος".
Όπως ανέφερε ο κ. Δέδες "την συγκεκριμένη έκθεση την συνέταξα εντελώς δωρεάν και πάλι και την κατέθεσα στον κύριο Βερβεσό στις αρχές Ιανουαρίου του 2024. Η οποία κατατέθηκε στον ανακριτή, τον κ. Μπακαΐμη, στην πρώτη επέτειο του δυστυχήματος, δηλαδή στις 28 Φεβρουαρίου του 2024".
"Ανέλυσα το τροχαίο όχι την πυρόσφαιρα"
Ερωτηθείς ο κ. Δέδες αν είναι ο ειδικός για να συντάξει μία τέτοια έκθεση απάντησε: "Την έκθεση την οποία έκανα εγώ είναι η ανάλυση του τροχαίου δυστυχήματος επί σταθερά γραμμής, δεν είναι πυρόσφαιρα. Είναι όλο το δυστύχημα όπως εξελίχθηκε από την αρχή μέχρι το τέλος".
"Για την ανάφλεξη έλαβα υπόψιν τα στοιχεία του Γενικού Χημείου του Κράτους"
Όσον αφορά το θέμα της ανάφλεξης ο κ. Δέδες σημείωσε: "Ήμουν υποχρεωμένος να λάβω όλα τα στοιχεία της δικογραφίας και ειδικότερα αυτά τα οποία προκύπτουν από διαπιστευμένους φορείς. Να γνωρίζετε λοιπόν, όπως γίνεται σε ένα τροχαίο δυστύχημα αυτός ο οποίος συντάσσει είτε τη πραγματογνωμοσύνη είτε την τεχνική έκθεση σαν τεχνικός σύμβουλος, αυτός ο άνθρωπος λαμβάνει τα στοιχεία που υπάρχουν μέσα στη δικογραφία. Όσον αφορά το θέμα της ανάφλεξης έλαβα υπόψιν μου τα στοιχεία του διαπιστευμένου φορέα που είναι το Γενικό Χημείο του Κράτους, το οποίο στην αναφορά του με τις δειγματοληψίες που έλαβε απάντησε με έγγραφο (που υπάρχει μέσα στη δικογραφία) ότι τα έλαια σιλικόνης κατά την έκθεσή τους σε ηλεκτρική εκκένωση με σπινθήρα -όπως έχουμε- παρατηρείται παραγωγή αερίων, όπως υδρογόνο, μεθάνιο, αιθάνιο κτλ τα οποία είναι εξαιρετικά εύφλεκτα".
"Από τις αυτοψίες που έκανα εγώ στα τρένα στο Κουλούρι, στα Πηγάδια και στον τόπο δεν διαπίστωσα ότι υπάρχει καμμένο υλικό το οποίο να βρίσκεται στην εμπορική αμαξοστοιχία, αυτό είναι ξεκάθαρο", είπε ο κ. Δέδες.
Αναφερόμενος στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ο Αναστάσιος Δέδες είπε: "Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ αποτελείται τα από ανθρώπους δεν έχουν σχέση με μηχανολογία, χημεία κλπ. Η εκτίμηση που έχει γίνει, ότι μπορεί να υπήρχε άλλο υλικό, είναι εκτίμηση. Εγώ δεν βασίζομαι σε εκτιμήσεις, αλλά στοιχεία. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ κατά την δική μου άποψη έπρεπε να βρει πρώτα τα στοιχεία και ακολούθως να πει ότι ”με βάσει τα στοιχεία προκύπτει ότι αυτό και προτείνω να εξεταστεί”.
Μίλησαν για 2,5 τόνους, ότι μπορεί να είναι στη μηχανή, που δεν υπήρξε φωτιά. Είπε ότι έλειπε κομμάτι της μηχανής, που τελικά βρέθηκε. Όταν έχει ταυτοποιηθεί, πλέον, πως η αμαξοστοιχία που περνάει, τρία λεπτά πριν τη σύγκρουση, είναι ίδια με αυτή που συγκρούστηκε και το βίντεο είναι αληθές και όχι μοντάζ, από πού προκύπτει πως υπήρξε ποσότητα, 2,5 τόνων, 19 τόνων; Ελέγξαμε όλα τα βαγόνια της εμπορικής, τις τρεις φορτάμαξες με τις λαμαρίνες και τις μηχανές και δεν διαπιστώσαμε ίχνη.
Θεωρώ ότι το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν συντάχθηκε από ανθρώπους, οι οποίοι είχαν τα στοιχεία για να βγάλουν αυτό το πόρισμα. Φαίνεται ότι ήταν άστοχο το συμπέρασμά τους", ανέφερε καταληκτικά ο δικαστικός πραγματογνώμονας. "Οι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με αυτό και είπαν για ύλη, υλικό κλπ... αυτό είναι εώλο και δεν αποδεικνύεται. Δεν μπορεί να σταθεί πουθενά, είναι μια θεωρία. Υπάρχουν άλλες 7 εκθέσεις που καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα. Τα έλαια σιλικόνης προκάλεσαν τη συγκεκριμένη κατάσταση".
thetoc.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου