Σάββατο 28 Ιουλίου 2018

Φονικές εξισώσεις, έρωτας στην παγωμένη Σιβηρία και διαχρονικός Αλέν Ντελόν



Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
gkoul@naftemporiki.gr

Πρεμιέρες και μία επανέκδοση που μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού θα φιλοξενηθούν από σήμερα στις σκοτεινές αίθουσες και τα θερινά σινεμά.
Συγκεκριμένα, στα κινηματογραφικά πλάνα αυτής της εβδομάδας πρωταγωνιστούν μία μαθηματική εξίσωση από την οποία εξαρτώνται ανθρώπινες ζωές, ένα κίνημα που ξεκίνησε ως απλό πείραμα, ένας καταραμένος πρίγκιπας, ένα ερωτευμένο ζευγάρι που έρχεται αντιμέτωπο με οριακές καταστάσεις στην παγωμένη Σιβηρία, και ένας μοναδικός Αλέν Ντελόν σε μια ταινία - υπόδειγμα για το διαχρονικό θέμα αναζήτησης της ταυτότητας.
«Το Μυστικό της Πεταλούδας»
Στις 12 Απριλίου 2008, ένας άντρας δέχτηκε πυροβολισμούς σε μια -φαινομενικά- τυχαία πράξη βίας. Αλλά ήταν όντως τυχαία; Όσο το θύμα βρίσκεται σε κώμα, ο Χον, ο καλύτερός του φίλος και ιδιοφυΐα στα μαθηματικά, αρχίζει και διερευνά την υπόθεση και ανακαλύπτει ότι έχουν γίνει αρκετοί φόνοι στο ίδιο σημείο σε διάφορες χρονικές στιγμές. Φόνοι που ακολουθούν μια συγκεκριμένη μαθηματική ακολουθία...
Δέκα χρόνια αργότερα, το 2018, ο εννιάχρονος Νίκο λαμβάνει ένα ανώνυμο γράμμα που τον προειδοποιεί ότι θα πεθάνει. Στις 12 Απριλίου. Την ημέρα των γενεθλίων του. Τότε που θα γίνει 10 χρονών. Η προειδοποίηση είναι ξεκάθαρη. Θα την πιστέψει ο Νίκο; Υπάρχει τρόπος να αποφύγει το μοιραίο πεπρωμένο του; Ή μήπως η προειδοποίηση αποτελεί το αποκύημα μιας καλπάζουσας φαντασίας;
Ακολουθώντας την παράδοση των δυνατών ισπανικών θρίλερ, ο σεναριογράφος του «Buried», Κρις Σπάρλινγκ, διασκευάζει το μπεστ σέλερ του Ραούλ Πεν σε μαθηματική εξίσωση από την οποία εξαρτώνται ανθρώπινες ζωές, με δυνατές ερμηνείες από τους Ραούλ Αρεβάλο, Μπελέν Κουέστα, Άουρα Γκαρίδο και Ούγκο Αρμπουές.
«Κάθαρση: Η Αρχή»
Στο θρίλερ χαμηλού προϋπολογισμού, αλλά υψηλής αποδοχής από το κοινό, το οποίο σκηνοθετεί οΤζέραρντ ΜακΜάρεϊ,  το άκρως συντηρητικό κόμμα των Νέων Εθνοπατέρων της Αμερικής κερδίζει τις εκλογές και για να μειώσει την εγκληματικότητα στη χώρα εφαρμόζει ένα «εκτονωτικό» πείραμα στο Στέιτεν Άιλαντ: για 12 ώρες κάθε πράξη βίας είναι επιτρεπτή και μένει ατιμώρητη.  Η βία των τυράννων έρχεται αντιμέτωπη με την οργή των κοινωνικά περιθωριοποιημένων, με αποτέλεσμα, αυτό που ξεκίνησε σε μια κοινότητα, δοκιμαστικά, να ξεχυθεί και να εξαπλωθεί σε όλο το έθνος.Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Μαρίζα Τομέι, Λεξ Σκοτ Ντέιβις, Τζόιβαν Γουέιντ.
 
«Έρωτας στη Σιβηρία»
Ο Λούκας, ένας Αμερικανός έμπορος διαμαντιών, ταξιδεύει στη Ρωσία για να πουλήσει δώδεκα σπάνια μπλε διαμάντια αμφιλεγόμενης προέλευσης.  Καθώς η συμφωνία που είχε κλείσει αρχίζει να καταρρέει, ταξιδεύει στη Σιβηρία για να αναζητήσει τον Ρώσο συνεργάτη του, ο οποίος έχει εξαφανιστεί. Σε μια παγωμένη μικρή πόλη γνωρίζει την Κάτια, μια Ρωσίδα ιδιοκτήτρια καφέ, την οποία ερωτεύεται παράφορα. Οι δυο τους θα βρεθούν παγιδευμένοι σε μια θανάσιμη πλεκτάνη. Ο Κιάνου Ριβς επιστρέφει στην ενεργό δράση ερμηνεύοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο,  σε μια ερωτική ιστορία γεμάτη ανατροπές, έχοντας στο πλάι του την 33χρονη Ρουμάνα ηθοποιό Άνα Ουλάρου.
«Ο Μαγεμένος Πρίγκιπας»
Καταραμένος από μια σατανική βασίλισσα, ο πρίγκιπας Φελίπε γίνεται το αντικείμενο του πόθου κάθε γυναίκας που συναντά. Έτσι, εκτός από τις συζύγους των υπηκόων του, οι οποίοι είναι αγανακτισμένοι, τον έχουν ερωτευτεί και οι πριγκίπισσες Χιονάτη, Σταχτοπούτα και Ωραία Κοιμωμένη. Ο ίδιος δεν έχει πλέον παρά ελάχιστο χρόνο να βρει την αληθινή του αγάπη και να λύσει τα μάγια. Στην ταινία κινουμένων σχεδίων που σκηνοθετεί ο Ρος Βένακουρ, με τις πολλές ανατροπές και την απολαυστική μουσική, δανείζουν τη φωνή τους οι ηθοποιοί Ντέμι Λοβάτο, Αβρίλ Λαβίν, Άσλεϊ Τισντέιλ, Ουίλμερ Βαλντεράμα.
«Ο Κύριος Κλάιν»
Η γαλλο-ιταλική παραγωγή του 1976, σε σκηνοθεσία Τζόζεφ Λόουζι, με τους Ζαν Μορό, Ζιλιέτ Μπερτό και Αλέν Ντελόν μάς μεταφέρει στο κατεχόμενο Παρίσι του 1942. Παρακολουθούμε τη ζωή ενός κυνικού εμπόρου τέχνης που αναστατώνεται όταν ανακαλύπτει πως υπάρχει ένας Εβραίος συνονόματός του. Προσπαθώντας να αποφύγει πιθανές παρεξηγήσεις, καταφεύγει στην αστυνομία, αλλά εκεί η υπόθεσή του περιπλέκεται ακόμα περισσότερο. Ο  Λόουζι σκηνοθετεί τον Ντελόν σε μια ταινία - υπόδειγμα για το διαχρονικό θέμα αναζήτησης της ταυτότητας.
naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου