Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
atsimp@naftemporiki.gr
atsimp@naftemporiki.gr
Τα σχέδια του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία στις εμπορευματικές ροές ανάμεσα στα μεγαλύτερα λιμάνια της Βορείου Ελλάδας, όπως και στην πΓΔΜ, τη Βουλγαρία και τη Σερβία, αποκάλυψε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Σωτήρης Θεοφάνης.
Μιλώντας στην ημερίδα με θέμα «Συνεργασία Εμπορευματικών Κέντρων - Λιμένων, Ευρωπαϊκή Εμπειρία, Προκλήσεις», ο κ. Θεοφάνης ανέφερε ότι ο ΟΛΘ ΟΛΘ-1,25% σχεδιάζει να αναπτύξει εμπορευματικούς σταθμούς στα Σκόπια, στη Σόφια και το Βελιγράδι προκειμένου να «ανοίξει την πόρτα» του λιμανιού σε τρεις βαλκανικές χώρες. Επίσης ο κ. Θεοφάνης στην τοποθέτησή του υποστήριξε ότι η Ελλάδα δεν αντέχει περισσότερα από τρία Εμπορευματικά Κέντρα.
Σημειώνεται ότι η νέα διοίκηση του ΟΛΘ σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ με την ανακατασκευή του προβλήτα στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, την αντικατάσταση των γερανογεφυρών, αλλά και την αύξηση του φορτίου των εμπορευματοκιβωτίων.
Το βασικό επενδυτικό project για τον ΟΛΘ αφορά τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που θα επεκταθεί στα 440 μέτρα μήκος και θα εκβαθυνθεί στα 16,5 μέτρα από 12 που είναι σήμερα, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί πλοία χωρητικότητας έως 12.000 με 13.000 teu, τα λεγόμενα motherships. Αυτή τη στιγμή το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να εξυπηρετεί πλοία έως 4.500.
Οι προτεραιότητες
Στο νέο θεσμικό πλαίσιο που περιλαμβάνει τη συνεννόηση μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ, υπουργείου Ναυτιλίας, αλλά και Οργανισμών Λιμένων για τις παραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα λιμάνια, αναφέρθηκε στην ομιλία του ο γ.γ. Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας Χρήστος Λαμπρίδης. «Βρισκόμαστε σε συνεργασία με τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων ώστε να θέσουμε τις δικές μας προτεραιότητες και έτσι όπως θα προβλέπει και το νέο θεσμικό πλαίσιο, ΤΑΙΠΕΔ, κυβέρνηση και Οργανισμοί να καταλήξουμε στην επενδυτική πρόταση» σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ ξεκαθάρισε ότι οι ενδιαφερόμενοι για τα λιμάνια θα πρέπει να προβούν σε επενδύσεις: «Δεν έχουμε σκοπό να παραδώσουμε λειτουργίες που σήμερα εκτελούν οι Ο.Λ. με επιτυχία σε ιδιώτες προκειμένου να εισπράττουν. Όσοι θέλουν να συμμετέχουν σε αυτές τις διαδικασίες θα πρέπει να επενδύσουν».
Στο νέο θεσμικό πλαίσιο που περιλαμβάνει τη συνεννόηση μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ, υπουργείου Ναυτιλίας, αλλά και Οργανισμών Λιμένων για τις παραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα λιμάνια, αναφέρθηκε στην ομιλία του ο γ.γ. Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας Χρήστος Λαμπρίδης. «Βρισκόμαστε σε συνεργασία με τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων ώστε να θέσουμε τις δικές μας προτεραιότητες και έτσι όπως θα προβλέπει και το νέο θεσμικό πλαίσιο, ΤΑΙΠΕΔ, κυβέρνηση και Οργανισμοί να καταλήξουμε στην επενδυτική πρόταση» σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ ξεκαθάρισε ότι οι ενδιαφερόμενοι για τα λιμάνια θα πρέπει να προβούν σε επενδύσεις: «Δεν έχουμε σκοπό να παραδώσουμε λειτουργίες που σήμερα εκτελούν οι Ο.Λ. με επιτυχία σε ιδιώτες προκειμένου να εισπράττουν. Όσοι θέλουν να συμμετέχουν σε αυτές τις διαδικασίες θα πρέπει να επενδύσουν».
Χαρακτήρισε επίσης εξαιρετική την προοπτική ανάπτυξης των λιμένων της Βορειοανατολικής Ελλάδας - δηλαδή της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.
«Οι δύο λιμένες σε συνεργασία με τον Λιμένα Θεσσαλονίκης μπορούν να αποτελέσουν πύλες εισόδου για τα Δυτικά Βαλκάνια και την Παρευξείνιο περιοχή. Η πολύ πρόσφατη συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ Ελλάδας - Βουλγαρίας για τη σιδηροδρομική σύνδεση τριών λιμανιών της Βουλγαρίας (του Ρούσε στο Δούναβη ποταμό, της Βάρνας και του Μπουργκάς στον Εύξεινο Πόντο) με τα τρία λιμάνια μας στη Βόρεια Ελλάδα (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Θεσσαλονίκη) και την κατασκευή δύο σύγχρονων εμπορευματικών κέντρων είναι σαφές ότι θα αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο τη θέση και τον ρόλο των δύο χωρών στη Ζώνη ΟΒΟR. Με τη συμφωνία αυτή η Ελλάδα επιτυγχάνει σύνδεση με την ενδοχώρα των Βαλκανίων και η Βουλγαρία και οι βαλκανικές και παρευξείνιες χώρες άμεση πρόσβαση στο Αιγαίο» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Στη Δυτική Ελλάδα
Στη δυτική ακτή της Ελλάδας, στη δυτική κατάληξη της Εγνατίας Οδού, ο Λιμένας Ηγουμενίτσας έχει ήδη καταγράψει σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια ως πύλη από και προς τους λιμένες της νοτιοδυτικής Ευρώπης (κυρίως Ιταλία αλλά και Ισπανία), τόσο στην επιβατική όσο και στην εμπορευματική κίνηση.
Στη δυτική ακτή της Ελλάδας, στη δυτική κατάληξη της Εγνατίας Οδού, ο Λιμένας Ηγουμενίτσας έχει ήδη καταγράψει σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια ως πύλη από και προς τους λιμένες της νοτιοδυτικής Ευρώπης (κυρίως Ιταλία αλλά και Ισπανία), τόσο στην επιβατική όσο και στην εμπορευματική κίνηση.
Η πρόσφατη ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού που διευκολύνει την οδική πρόσβαση στον άξονα βορρά - νότου σε συνδυασμό με τη συνεχώς αυξανόμενη χρήση της Εγνατίας Οδού (που εξυπηρετεί την κίνηση στον άξονα ανατολή - δύση) είναι σίγουρο ότι εξασφαλίζουν ένα σαφή και σημαντικό παράθυρο ευκαιρίας για περαιτέρω ανάπτυξη του Λιμένα Ηγουμενίτσας ως διεθνούς λιμένα.
Η χρηματοδότηση με 11 εκατ. ευρώ της ανάπτυξης του διχωρικού εμπορευματικού κέντρου Θεσπρωτίας είναι επίσης μια σημαντική εξέλιξη.
Τις εργασίες της ημερίδας άνοιξε ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Διονύσης Τεμπονέρας. «Ο χάρτης πορείας για έναν Ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο Μεταφορών - Για ένα ανταγωνιστικό και ενεργειακά αποδοτικό σύστημα μεταφορών (Λευκή Βίβλος της Ε.Ε.) μεταφέρει το όραμα για ένα ανταγωνιστικό και βιώσιμο σύστημα μεταφορών, όπου οι μεταφορές έχουν θεμελιώδη σημασία για την οικονομία και την κοινωνία μας και πρέπει να είναι βιώσιμες εν όψει των νέων προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε» σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Τεμπονέρας.
naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου