Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο νικητής στο γκραν πρι της Πόλης του Μεξικού για την Formula 1.
Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής της Red Bull είδε πρώτος την καρό σημαία στον 20ό (από τους 22) αγώνα της χρονιάς και συνδύασε την επιτυχία του με ένα ρεκόρ, καθώς έγινε ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες σε μια σεζόν της Formula 1.
Ο Ολλανδός «πιλότος» έφτασε τις 14 νίκες μέσα στο 2022 και βελτίωσε το ρεκόρ των 13 επιτυχιών, το οποίο μοιραζόταν από την περασμένη Κυριακή (σ.σ. με την επικράτησή του στο γκραν πρι των Ηνωμένων Πολιτειών) με τον Μίκαελ Σουμάχερ (2004) και τον Σεμπάστιαν Φέτελ (2013). Παράλληλα, η Red Bull πανηγύρισε την ένατη διαδοχική νίκη της και ισοφάρισε το ρεκόρ της ομάδας, το οποίο είχε σημειωθεί το 2013, με τις εννέα σερί νίκες του Φέτελ μετά την καλοκαιρινή διακοπή.Τη δεύτερη θέση στο γκραν πρι της Πόλης του Μεξικού κατέκτησε ο Λιούις Χάμιλτον με Mercedes, ενώ την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Μεξικανός Σέρχιο Πέρες με τη δεύτερη Red Bull, προς ικανοποίηση των συμπατριωτών του που βρέθηκαν στις εξέδρες της πίστας “Autodromo Hermanos Rodriguez”.
Ο αγώνας ουσιαστικά κρίθηκε στην εκκίνηση, καθώς ο Φερστάπεν, ο οποίος εκκίνησε από την pole position, κατάφερε να φτάσει πρώτος στην πρώτη στροφή, ενώ ο χαμένος ήταν ο Τζορτζ Ράσελ. Μολονότι εκκινούσε δεύτερος, ο Βρετανός οδηγός της Mercedes έχασε τη θέση του από τον Χάμιλτον στη δεύτερη στροφή, ενώ στην ευθεία μετά τη στροφή 3 τον προσπέρασε και ο Πέρες. Στη συνέχεια δεν άλλαξε κάτι, καθώς Red Bull και Mercedes ακολούθησαν στρατηγική ενός πιτ-στοπ (με διαφορετικές επιλογές στα ελαστικά), με τον Ράσελ να ξαναμπαίνει στα πιτ για να «φορέσει» τη μαλακή γόμα στον προτελευταίο γύρο, προκειμένου να πάρει τον επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο. Άξιο αναφοράς το γεγονός ότι τα μονοθέσια της Ferrari έκαναν ένα… μοναχικό αγώνα, καθώς έμειναν πολύ μακριά από τη «μάχη» του βάθρου και κατέλαβαν τις θέσεις 5-6, όντας τα τελευταία μονοθέσια που τερμάτισαν στον ίδιο γύρο με τους τέσσερις πρωτοπόρους.
Formula 1: Η βαθμολογούμενη δεκάδα του γκραν πρι της Πόλης του Μεξικού και οι κατατάξεις οδηγών και κατασκευαστών
- 1. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 1 ώρα 38:36.729
- 2. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes) + 15.186
- 3. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull) + 18.097
- 4. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) + 49.431
- 5. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari) + 58.123
- 6. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) + 68.774
- 7. Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία/McLaren) + 1 γύρος
- 8. Eστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Alpine) + 1 γύρος
- 9. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren) + 1 γύρος
- 10. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Alfa Romeo) + 1 γύρος
Formula 1: Η βαθμολογίας των οδηγών
- 1. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 416 βαθμοί –ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ–
- 2. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull) 280
- 3. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) 275
- 4. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) 231
- 5. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes) 216
- 6. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari) 212
- 7. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren) 111
- 8. Eστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Alpine) 82
- 9. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Alpine) 71
- 10. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Alfa Romeo) 47
- 11. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία/Aston Martin) 36
- 12. Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία/McLaren) 35
- 13. Kέβιν Μάγκνουσεν (Δανία/Haas) 24
- 14. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία/AlphaTauri) 23
- 15. Λανς Στρολ (Καναδάς/Aston Martin) 13
- 16. Μικ Σουμάχερ (Γερμανία/Haas) 12
- 17. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/AlphaTauri) 12
- 18. Γκουανγιού Ζου (Κίνα/Alfa Romeo) 6
- 19. Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη/Williams) 4
- 20. Νίκολας Λατίφι (Καναδάς/Williams) 2
- 21. Νικ ντε Φρις (Ολλανδία/Williams) 2
- 22. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Aston Martin) 0
Formula 1: Η βαθμολογίας των κατασκευαστών
- 1. Red Bull-RBPT 696 βαθμοί –ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ–
- 2. Ferrari 487
- 3. Mercedes 447
- 4. Alpine-Renault 153
- 5. McLaren-Mercedes 146
- 6. Alfa Romeo-Ferrari 53
- 7. Aston Martin-Mercedes 49
- 8. Haas-Ferrari 36
- 9. AlphaTauri-RBPT 35
- 10. Williams-Mercedes 8
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου