Είναι μάλλον τραγική η κατάσταση της παιδείας μας και το πολιτιστικό επίπεδο των νέων μας. Παρά τις όποιες μεμονωμένες επιτυχίες παιδιών από την Ελλάδα σε διεθνές επίπεδο, η γενικότερη κατάσταση είναι μάλλον απογοητευτική. Κάτι μάλιστα που επιβεβαιώθηκε από τη διεθνή αξιολόγηση PISA για την απόδοση των μαθητών στα σχολεία. Από όλον τον κόσμο οι δικοί μας μαθητές βρέθηκαν στις τελευταίες θέσεις στα μαθηματικά και στα άλλα θετικά μαθήματα, αλλά κυρίως στην κατανόηση κειμένου. Κάτι ιδιαίτερα ανησυχητικό γιατί εκεί φαίνονται οι δημιουργικές ικανότητες και η δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων των νέων παιδιών.
Εκεί που δείχνουν οι νεολαίοι μας να ξεχωρίζουν είναι στις κινητοποιήσεις αμφισβήτησης, χωρίς να γίνεται απόλυτα κατανοητό τι ακριβώς αμφισβητούν… Επίσης, οι επιλογές τους στη διασκέδαση είναι απογοητευτικές επιλέγοντας ανορθόδοξες, αμερικανικής προέλευσης, αλλά ελληνοποιημένες, μουσικές εκδοχές – όπως η ραπ, η τραπ, όπως διαστρεβλωμένα την αποκαλούν. Ολα αυτά δεν θα ενοχλούσαν αν δεν υπήρχε απόλυτη κενότητα στην επιχειρηματολογία της αμφισβήτησης του λεγόμενου κατεστημένου και του κυρίαρχου κοινωνικού συστήματος. Ρηχότητα σε συνδυασμο με άγνοια συνιστούν μια πραγματική βόμβα για τα θεμέλια της όποιας λαϊκής ή εθνικής προοπτικής.
Πρώτη φορα ήλθα σε επαφή με αυτή την κενότητα της νέας γενιάς πριν από περίπου δύο χρόνια παρακολουθώντας άναυδος ΟΛΕΣ τις απαντήσεις σε παιχνίδι γνώσεων (!) να βρίσκονται εντελώς εκτός στόχου. Στις χώρες που ακουμπούν στον Εύξεινο Πόντο, με παρρησία περιελήφθησαν η… Αφρική, η Μαυριτανία και άλλες παρόμοιες! Εκεί όμως που το ποτήρι πραγματικά ξεχείλισε ήταν στα «μαργαριτάρια» που φρόντισε να μου στείλει κάποιος φίλος από απαντήσεις ελλήνων μαθητών σε σχετικά διαγωνίσματα. Σταχυολογώ:
. «Η επετηρίδα είναι αυτό που βγάζουμε στα μαλλιά μας άμα δεν λουζόμαστε συχνά. (Γυμνάσιο Πάτρας)
. Ο μισογύνης είναι τέρας μυθολογικό, μισός γυναίκα και μισός άλλο πράμα, απερίγραπτης ασχήμιας και τελείως εξαγριωμένος με την κατάστασή του. (Γυμνάσιο Θεσπρωτίας)
· Ο Κωνσταντίνος Καντάφης ήτανε έλληνας ποιητής που γεννήθηκε στη Λιβύη της Αλεξάνδρειας. (Γυμνάσιο Αθήνας)
· Στην αρχαία εποχή δεν υπήρχαν ξένες χώρες, γι’ αυτό δεν έχουν βρει οι αρχαιολόγοι αρχαία διαβατήρια. (Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης)
· Ο Λεωνίδας και οι Τριακόσιοι του ηττήθηκαν γιατί οι Θερμοπύλες ήτανε πολυπληθέστεροι σε αριθμό. (Γυμνάσιο Αθήνας)
· Την Οδύσσεια την έγραψε ο Οδυσσέας. Την Ιλιάδα ο Ηλιάδης. (Γυμνάσιο Λαμίας)
· Το ακριβώς αντίθετο της Αγίας Τριάδας είναι η Διαβολική Τριάδα, πυρ, συν γυναιξί και θάλασσα. Πράγματα του Σατανά. (Λύκειο Ξάνθης)
· Ο Ε. Λύτης και ο Σ. Εφέρης είναι και οι δύο έλληνες ποιητές κατηγορίας Νόμπελ. (Γυμνάσιο Αργοστολίου)
· Η μάνα του Ρασπούτιν ήτανε η ρασπουτάνα, τεραστίων διαστάσεων Ρωσίδα της Σιβηρίας. (Γυμνάσιο Καρδίτσας)
· Οι Έλληνες εφεύραν τη γεωμετρία για να αποφύγουνε την άλγεβρα που ήτανε αράπικη.
· Η βαρύτητα είναι πιο δυνατή το φθινόπωρο. Τότε βλέπουμε τα μήλα να πέφτουν ομαδικά.
Τα παιδιά είναι πιο φροντισμένα και προστατευμένα από ποτέ. Αλλά και πιο αδιάφορα κι απομακρυσμένα από τη γνώση από οποτεδήποτε. Για τι μέλλον μπορούμε να μιλάμε; Ο Θεός να βάλει το χέρι του…
in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου