Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2021

Το αεροπλανοφόρο HARRY TRUMAN στη Σούδα – θεματοφύλακας της Ουκρανίας

 


Το αμερικανικό αεροπλανοφόρο HARRY TRUMAN έδεσε χθες στην Σούδα, ενώ στα σύνορα Ουκρανίας – Ρωσίας επικρατεί ένταση.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Η ομάδα κρούσης του αεροπλανοφόρου “USS HARRY S. TRUMAN” πέρασε τον κόλπο του Γιβραλτάρ στις 14 Δεκεμβρίου. Ο 6ος Στόλος του US NAVY ήταν προγραμματισμένο να αναπτυχθεί στον Κόλπο.

Βάσει προγράμματος, σήμερα θα περνούσε την Διώρυγα του Σουέζ. Όμως, όλα αυτά ανετράπησαν από τις τελευταίες εξελίξεις στην Ουκρανία, στα σύνορα με την Ρωσία. Το τελεσίγραφο της Ρωσίας ότι δεν θα δεχθεί την διεύρυνση του ΝΑΤΟ στην πόρτα του αλλά και η συγκέντρωση μεγάλου όγκου χερσαίων δυνάμεων του ρωσικού στρατού κοντά στα σύνορα, ανέβασαν την θερμοκρασία στα ύψη.

Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση των ΗΠΑ αποφάσισε την διατήρηση του 6ου Στόλου, που περιλαμβάνει το αεροπλανοφόρο ΤΡΟΥΜΑΝ και τα συνοδά πλοία του για όσο διάστημα απαιτηθεί στην Μεσόγειο. Και βεβαίως η Σούδα αποτελεί το ασφαλέστερο καταφύγιο ανεφοδιασμού για την αμερικανική δύναμη.

Το πρωί της 30ης Δεκεμβρίου το USS HARRY TRUMAN έδεσε στον κόλπο της Σούδας, όπου σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες του enikos.gr αναμένεται να παραμείνει τουλάχιστον μέχρι τις 3 Ιανουαρίου.

Εκτιμάται ότι ακόμη κι αν αποπλεύσει την συγκεκριμένη ημερομηνία, θα παραμείνει στην Μεσόγειο, έως ότου η αμερικανική διπλωματία ανάψει το «πράσινο φως» για τον αρχικό του προορισμό.

HARRY TRUMAN
150624-N-QH848-128 ATLANTIC OCEAN. (June 24, 2015) Lt. B. J. Burnham signals the launch of an F/A-18F Super Hornet, assigned to the “Jolly Rogers” of Strike Fighter Squadron (VFA) 103, on the flight deck of aircraft carrier USS Harry S. Truman (CVN 75). Truman is underway conducting Tailored Ship’s Training Availability (TSTA) off the east coast of the United States. TSTA is the first combined training event of a ship’s inter-deployment training cycle that tests and evaluates shipboard drills, including general quarters, damage control, medical and firefighting. Upon successful completion of TSTA, Truman will be considered proficient in all mission areas. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class A. A. Cruz/Released)

Αυτό θα εξαρτηθεί από 2 παράγοντες. Ο πρώτος είναι η ενδεχόμενη συνάντηση του Προέδρου Τζο Μπάιντεν με τον Βλάντιμιρ Πούτιν, που είναι πολύ πιθανό να πραγματοποιηθεί σε ουδέτερο έδαφος, στις 10 Ιανουαρίου, στην Γενεύη. Εκεί θα τεθούν τα ζητήματα επί των εγγυήσεων ασφαλείας που απαιτεί η Μόσχα και συνολικά για θέματα ασφαλείας – δηλαδή την μη διεύρυνση του ΝΑΤΟ στην Ουκρανία και τον εξοπλισμό της χώρας, καθώς και για το ζήτημα του ελέγχου των πυρηνικών εξοπλισμών, όπως έχει ανακοινώσει ο Λευκός Οίκος.

HARRY TRUMAN
150624-N-QH848-068 ATLANTIC OCEAN. (June 24, 2015) A C-2A Greyhound, assigned to the “Rawhides” of Fleet Logistic Support Squadron (VRC) 40, lands on the flight deck of aircraft carrier USS Harry S. Truman (CVN 75). Truman is underway conducting Tailored Ship’s Training Availability (TSTA) off the east coast of the United States. TSTA is the first combined training event of a ship’s inter-deployment training cycle that tests and evaluates shipboard drills, including general quarters, damage control, medical and firefighting. Upon successful completion of TSTA, Truman will be considered proficient in all mission areas. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class A. A. Cruz/Released)

Ο δεύτερος σταθμός – ορόσημο είναι η σύγκληση του Συμβουλίου ΝΑΤΟ-Ρωσίας, που έχει προγραμματιστεί για την 12η Ιανουαρίου, από τον Γ.Γ. του ΝΑΤΟ, Γενς Στόλτενμπεργκ.

Πρόκειται για ένα σκληρό πόκερ για γερά νεύρα, αφού ο ίδιος ο Ρώσος Πρόεδρος έχει διαμηνύσει ότι εάν οι ρωσικές θέσεις δεν γίνουν σεβαστές, θα δοθεί «απάντηση με κατάλληλα στρατιωτικά-τεχνικά» μέτρα.

Στον αντίποδα, στην τηλεδιάσκεψη 7ης Δεκεμβρίου, ο Τζο Μπάιντεν, είχε προειδοποιήσει τον Ρώσο Πρόεδρο για συνέπειες «άνευ προηγουμένου» εάν εισβάλει στην Ουκρανία.

Σε ότι αφορά το πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο USS HARRY S. TRUMAN, καθελκύστηκε το 1993, παραδόθηκε στο αμερικανικό ναυτικό το 1996 και μπήκε στην υπηρεσία το 1998.

Η κατασκευή του κόστισε 4,5 δις δολάρια. Έχει μήκος 333 μέτρα και μπορεί να ταξιδεύει χωρίς ανεφοδιασμό για 20-25 χρόνια. Αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 30+ κόμβους και μεταφέρει 90 μαχητικά και βοηθητικά αεροσκάφη κι ελικόπτερα και μπορεί να φιλοξενήσει 6.250 άτομα πλήρωμα.


enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου