Στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου όπου συζητήθηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου παρουσίασε τις βασικές αλλαγές στο Λυκείο, καθώς θα επεκταθεί κατά δύο έτη η υποχρεωτική εκπαίδευση (στην πρώτη και τη δευτέρα λυκείου) με προοπτική σε δύο χρόνια να καταστεί υποχρεωτική και η τρίτη λυκείου.
Κατά τον υπουργό, ο στόχος της κυβέρνησης είναι ως το 2020 να έχει καταστεί 14ετής η υποχρεωτική εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένης και της προσχολικής ηλικίας.
Ωστόσο, ο ακριβής τρόπος εισαγωγής των μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση παραπέμπεται σε διαβούλευση.
Οι αλλαγές: 2 εξετάσεις τον χρόνο, τέσσερα μαθήματα, οι βαθμολογίες
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το υπουργείο νωρίτερα, ειδικά για τις πανελλαδικές εξετάσεις στο νομοσχέδιο, προβλέπει:
«Κεντρικά οργανωμένες εξεταστικές διαδικασίες πραγματοποιούνται δύο φορές τον χρόνο: τέλος Ιανουαρίου (διαγωνίσματα τετραμήνου) και τον Ιούνιο. Τα διαγωνίσματα του Ιανουαρίου θα συμμετέχουν στον βαθμό πρόσβασης με ένα ποσοστό μόνο ναν βελτιώνουν τον βαθμό του Ιουνίου, αλλιώς δεν θα μετράνε. Αυτή η ευκαιρία για βελτίωση είναι ένα πολύ σημαντικό «μπόνους» για τους μαθητές και ταυτόχρονα «αποδραματοποιεί» τις τελικές εξετάσεις.
Ο βαθμός πρόσβασης προκύπτει από κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις και από τον βαθμό του απολυτηρίου. Την πρώτη χρονιά εφαρμογής η συμμετοχή του απολυτηρίου στον βαθμό πρόσβασης θα είναι περιορισμένη (μέγιστο 20%) και σταδιακά θα αυξάνεται, καθώς θα εμπεδώνεται η εμπιστοσύνη στην ενδοσχολική αξιολόγηση.
Με το νέο σύστημα, που δεν περιορίζεται στην επίδοση σε τρίωρες πανελλαδικές εξετάσεις αλλά συμπεριλαμβάνει και την αξιολόγηση της επίδοσης των υποψηφίων κατά τη διάρκεια της φοίτησης στη Γ΄ τάξη, η είσοδος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προσδένεται ισχυρότερα στην εντός του σχολείου εκπαιδευτική πράξη.
Οι κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις του Ιουνίου αφορούν τέσσερα (4) μαθήματα. Πλην της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, που είναι μάθημα κοινό για όλους, τα υπόλοιπα τρία είναι μαθήματα εμβάθυνσης που επιλέγει κάθε μαθητής/τρια. Εφόσον επιδιώκει την εισαγωγή του/της στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επιλέγει ζεύγος μαθημάτων που δίνει πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο. Ως 3ο μάθημα εμβάθυνσης
- είτε επιλέγει μάθημα που συνδυάζεται με κάποιο μάθημα του αρχικού ζεύγους δημιουργώντας νέο ζεύγος, που δίνει πρόσβαση και σε άλλο επιστημονικό πεδίο,
- είτε επιλέγει μάθημα που προαπαιτείται για συγκεκριμένα τμήματα (σε συνδυασμό με το ζεύγος που επέλεξε), δηλ. σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική,
- είτε απλώς επιλέγει ένα μάθημα που τον ενδιαφέρει».
thetoc.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου