Οι ΗΠΑ θα καταθέσουν πρόταση για εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ ενώ φέρνουν και ενδιάμεση λύση για το Πολεμικό Ναυτικό.
Του Χρήστου Μαζανίτη
Μετά την επιλογή των φρεγατών Belharra για το Πολεμικό Ναυτικό, για πολλούς θεωρείτο βέβαιο ότι οι ΗΠΑ έκλεισαν οριστικά το αυτό κεφάλαιο.
Όμως, οι τελευταίες – επιβεβαιωμένες – πληροφορίες φέρνουν την αμερικανική διπλωματία και το US NAVY έτοιμους να καταθέσουν πρόταση προς το Πολεμικό Ναυτικό και μάλιστα διπλή.
Το πακέτο αφορά την αναβάθμιση των τεσσάρων (4) φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης ΥΔΡΑ, με οπλικά συστήματα τα οποία έρχονται κατευθείαν από την Lockheed Martin. Αυτά αφορούν τόσο τα συστήματα ραντάρ και ηλεκτρονικού πολέμου όσο και την θεαματική επιχειρησιακή αναβάθμισή τους, χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει γνωστές λεπτομέρειες.
Για την ακρίβεια, παρά την επιμονή στο εάν υπάρχει σχεδιασμός ακόμη και τοποθέτησης κελιών κάθετης εκτόξευσης, οι συνομιλητές μας ήταν «σφίγγες», αρκούμενοι να μας παραθέσουν το παράδειγμα του USS MOUNT WHITNEY, της ναυαρχίδας του 6ου Στόλου που είναι το Πλοίο Διοίκησης.
«Το συγκεκριμένο πλοίο ναυπηγήθηκε το 1971, όμως έκτοτε έχει υποστεί 6 αναβαθμίσεις» είναι η φράση που χρησιμοποίησε εις εκ των συνομιλητών μας για να μας εξηγήσει ότι τα σκαριά αν συντηρούνται σωστά, μπορούν να αποτελέσουν την πλατφόρμα υποδοχής νέων τεχνολογιών. Όπως μας εξήγησαν, εάν μπούμε στην λογική ότι «το παλιό δεν μας κάνει» τότε ακόμη κι οι Belharra όταν έρθουν στην Ελλάδα θα είναι… ξεπερασμένες, αφού υιοθετούν τα οπλικά και ηλεκτρονικά συστήματα που τώρα είναι διαθέσιμα κι όταν παραληφθούν θα έχει έρθει η κάτι νέο, που θα θεωρούνται… παλιά!
Ενδιάμεση λύση από τις ΗΠΑ
Όμως, η πρόταση δε θα είναι «σκέτη» αλλά θα περιλαμβάνει και την διπλή πρόταση για πλοία ενδιάμεσης λύσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες η πρώτη λύση αφορά τα περιπολικά κλάσης Cyclone του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού (US NAVY). Πρόκειται για πλοία που έχουν ναυπηγηθεί κυρίως την διετία 1992 – 1994, μήκους 55 μέτρων, εκτοπίσματος 340 τόνων, που αναπτύσσουν μέγιστη ταχύτητα 35 κόμβων και απαιτούν 28 άτομα πλήρωμα.
Αυτή τη στιγμή υπηρετούν 10 πλοία του τύπου, τα οποία έχει προγραμματιστεί να αντικατασταθούν. Εκτός από τα διπλά πυροβόλα των 50 ιντσών και των M242 Bushmaster chain gun (τα ίδια που χρησιμοποιούνται και στα Bradley), φέρουν και πυραύλους AGM-176 Griffin με εμβέλεια 8 χλμ.
Ταυτόχρονα, ειδικά μετά τον νόμο Μενένεζ – Ρούμπιο, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος προμήθειας των Καταδρομικών Ticonderoga. Τα θηριώδη πλοία, Tico, που σε περίπτωση ένταξής τους θα αποτελέσουν “game changer” για τις δυνατότητες του ΠΝ στην Ανατολική Μεσόγειο, είναι πολύ πιθανό να προταθούν αντί των Alreigh Burke που έλεγε το ελληνικό αίτημα.
Ναυπηγεία
Τα παραπάνω, είναι σε συνάρτηση με την συμφωνία ONEX – Fincantieri για την επένδυση στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και το σχέδιο διάσωσης, όπως επίσης και τον Σκαραμαγκά, ο οποίος όμως φαίνεται ότι δεν προορίζεται για την κατασκευή πολεμικών μονάδων.
Η αμερικανική πρόταση θα περιλαμβάνει και το κομμάτι των ναυπηγείων με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα ενώ θα αναφέρεται ότι θα αποτελέσει το πρόκριμα για είσοδο της Ελλάδας στο πρόγραμμα ναυπήγησης του νέου αντιτορπιλικού ή mega φρεγάτας όπως αποκαλείται από άλλους, FFGX – Constellation. Πρόκειται για το πλοίο που βασίζεται στο σχέδιο της FREMM από την Fincantieri, στο οποίο όμως το US NAYVY επιχειρεί πολλές παρεμβάσεις, ώστε να δημιουργήσει ένα «θηρίο» πολλαπλών ρόλων.
enikos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου