Κλαίνε καθώς μιλάνε με το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού ή έχουν «στήσει» το κινητό τους εν αναμονή ενός διαδικτυακού εργασιακού meeting για το οποίο υποπτεύονται ότι θα οδηγήσει στην απόλυσή τους. Και όλα αυτά δημοσίως.
«Είμαι έτοιμη να απολυθώ. Και θα το δείτε». Σε ένα πεντάλεπτο βίντεο στο TikTok αυτόν τον μήνα, η Άντε Μπάντζο, μια 30χρονη διαφημίστρια από το Λος Άντζελες, εμφανίστηκε να κάθεται ήσυχα στο γραφείο της και να κοιτάζει τον υπολογιστή της, με ένα πονεμένο βλέμμα . Μόλις είχε απολυθεί από έναν τεχνολογικό κολοσσό. Το βίντεο συγκέντρωσε μισό εκατομμύριο προβολές και χιλιάδες σχόλια μέσα σε λίγες ώρες.
«Μία από τις αποφάσεις μου για φέτος ήταν να είμαι πολύ πιο ανοιχτή και ειλικρινής για τα πράγματα με τα οποία δυσκολεύομαι, οπότε μέρος αυτού είναι να δείξω κομμάτια της ζωής μου που μπορεί να μην είναι τόσο λαμπερά», δήλωσε η Μπάντζο στους New York Times.
Καθώς εταιρείες τεχνολογίας, από τη νεοφυή Discord έως τη Google έχουν απολύσει εκατοντάδες τις τελευταίες εβδομάδες, ορισμένοι εργαζόμενοι σ καταφεύγουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστούν την εμπειρία τους με πολλά από αυτά τα βίντεο έχουν γίνει viral.
Η τάση αυτή αποτελεί μέρος ενός κινήματος που ωθεί τη γενιά Z και τους millennials να μοιράζονται κάθε πτυχή της ζωής τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από ιστορίες για ένα κακό ραντεβού μέχρι βαθιά προσωπικές αποκαλύψεις.
Τα βίντεο απόλυσης και οι συνοδευτικές αναρτήσεις για αναζήτηση εργασίας σε ιστότοπους όπως το LinkedIn και το X ρίχνουν φως σε μια ιδιωτική στιγμή που πολλοί άνθρωποι προτιμούν να κρύψουν.
«Το όριο μεταξύ του προσωπικού και του επαγγελματικού έχει καταρριφθεί», δήλωσε η Σάντρα Σούχερ, οικονομολόγος του Χάρβαρντ που μελετά τις απολύσεις.
Επεξεργάζονται συναισθήματά της απόλυσης
Ορισμένοι εργαζόμενοι λένε ότι χρησιμοποιούν τα βίντεο για να επεξεργαστούν τα συναισθήματα της απώλειας της εργασίας τους.
Η Τζόνι Μπόνεμορτ, 38 ετών, από το Σολτ Λέικ Σίτι, βιντεοσκόπησε τον εαυτό της να κλαίει όταν μια εταιρεία διαχείρισης δανείων την απέλυσε από τη δουλειά της στο μάρκετινγκ τον Απρίλιο.
Τους απέλυσαν, και μοίρασαν μπόνους στους υπόλοιπους
Σχεδίαζε να μοιραστεί το βίντεο μόνο με την οικογένειά της, αλλά το δημοσίευσε στο TikTok αφού έμαθε ότι η εταιρεία είχε καταβάλει μπόνους στο εναπομείναν προσωπικό μια εβδομάδα μετά τη διενέργεια των απολύσεων.Το βίντεο συγκέντρωσε περισσότερες από 1,4 εκατομμύρια προβολές και υποστηρικτικά σχόλια.
«Δεν είχα σκοπό να φανώ πικρόχολη , αλλά στο κάτω κάτω αυτή είναι η εμπειρία μου», δήλωσε η κ. Μπόνεμορτ. «Το ίδιο συνέβη σε τόσους πολλούς ανθρώπους».
Αφού έλαβε πρόσκληση για 30λεπτη “ενημερωτική” συνάντηση από τον νέο της διευθυντή αυτόν τον μήνα, η Μικέλα Σιμόν Μίλερ, η οποία εργαζόταν εξ αποστάσεως έφτιαξε ένα βίντεο δείχνοντάς την να εγάζεται, έχοντας πλάι της μια κούπα με καφέ που έγραφε: “Ο κόσμος καταρρέει γύρω μας και εγώ πεθαίνω μέσα μου”
Το βίντεο τελειώνει με την ίδια να ακούει τον προϊστάμενό της να της ανακοινώνει ότι καταργεί τον ρόλο της.
Προτάσεις για δουλειά
Οι εταιρείες πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι οτιδήποτε μπορεί να καταγραφεί και να κοινοποιηθεί, σε μια εποχή όπου οι άνθρωποι αισθάνονται όλο και πιο άνετα να δημοσιεύουν πράγματα στο διαδίκτυο, δήλωσε η Λίντσεϊ Πόλακ, συγγραφέας βιβλίων καριέρας
Θεωρεί θετικό το γεγονός ότι οι άνθρωποι μοιράζονται τις εμπειρίες τους από τις απολύσεις και δεν πιστεύει ότι αυτό θα βλάψει τις μελλοντικές τους πιθανότητες απασχόλησης.
Η Μπρίτανι Πιέτς, πρώην υπάλληλος της Cloudflare που δημοσίευσε το βίντεο της απόλυσής της, δήλωσε ότι επεξεργάζεται πάνω από 10.000 μηνύματα στο LinkedIn, μεταξύ των οποίων πολλά από εταιρείες προσλήψεων.
«Δεν μετανιώνω για τίποτα», δήλωσε σε συνέντευξή της. «Το μόνο που έκανα ήταν να είμαι ειλικρινής και να δείξω μια συζήτηση που δεν ήταν σεναριακά σχεδιασμένη».
«Απίθανο να βλάψει την καριέρα τους»
Αν και οι ειδικοί δήλωσαν ότι οι αναρτήσεις είναι απίθανο να βλάψουν τις μελλοντικές προοπτικές καριέρας των εργαζομένων, προειδοποίησαν ότι όσοι αναρτούν βίντεο απολύσεων θα πρέπει να προσέξουν μην κατηγορηθούν για δυσφήμιση.
Η κ. Άντε-Μπάνιο, υπεύθυνη μάρκετινγκ στο Λος Άντζελες, έκανε το βίντεό της ιδιωτικό λίγο μετά την ανάρτησή του, για να προστατεύσει τις ταυτότητες των διευθυντών που την απέλυσαν. Όπως είπε , η δημοσιοποίησή τους έγινε για να αποστιγματίσει τη διαδικασία.
Ωστόσο, εκτός από το ότι λειτούργησε θεραπευτικά, είχε ήρθε σε επαφή με υπεύθυνους προσλήψεων από άλλες εταιρείες που την προσέγγισαν ενώ έλαβε και περίπου 30 προσκλήσεις να υποβάλει αίτηση για δουλειά, εκτός του αντικειμένου της, όμως.
naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου