Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2025
Οι λόγοι που σύμφωνα με τους γιατρούς δεν θα πετύχει το find doctor
Ανθή Αγγελοπούλου • aagelopoulou@naftemporiki.gr
Αντίθετοι με το νέο τρόπο κλεισίματος των ραντεβού με γιατρούς του ΕΟΠΥΥ είναι πολλοί Ιατρικοί Σύλλογοι με αποτέλεσμα να στείλουν επιστολή στον πρωθυπουργό ζητώντας του την άρση της Απόφασης του υπουργείου Υγείας.
Για τη διευκόλυνση των ασθενών διευρύνεται από την ΗΔΙΚΑ, η χρήση της πλατφόρμας των ηλεκτρονικών ραντεβού ώστε να γίνει κεντρική πύλη με κάθε ειδικότητα, συμβεβλημένων και μη, ιατρών με τον ΕΟΠΥΥ. Θα μπουν 3.300 ιατροί ΕΟΠΥΥ, 5-6.000 των Κέντρων Υγείας, οι προσωπικοί ιατροί και στο άμεσο μέλλον των νοσοκομείων, ενώ έχουν το δικαίωμα να μπουν όσοι ιδιώτες θέλουν.
Τα 6 βασικά προβλήματα που αναφέρει ο ΙΣΘ
Ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης – ΙΣΘ, Νίκος Νίτσας μας τεκμηριώνει για πιο λόγο δεν πιστεύουν οι γιατροί ότι θα είναι επιτυχημένο το σύστημα των ιατρικών ραντεβού μέσω της πλατφόρμας find doctor που ετοιμάζει η ΗΔΙΚΑ με το υπουργείο Υγείας και ζητά με επιστολή του προς το γραφείο του πρωθυπουργού, την άρση υποχρεωτικότητας εφαρμογής πρόσφατης απόφασης για τον προκαθορισμό των ιατρικών ραντεβού.
Όπως εξηγεί τα προβλήματα που θα προκύψουν αφορούν:Τη δυσλειτουργία στην ομαλή πρόσβαση των ασθενών στα ιατρεία, καθώς η εξοικείωση με τα ηλεκτρονικά μέσα δεν είναι η ίδια σε όλες τις ηλικιακές ομάδες ειδικά στους μεγαλύτερης ηλικίας ασθενείς.
Την μη λειτουργικότητα της πλατφόρμας σύμφωνα με τις ανάγκες του ασθενή να επισκεφθεί συγκεκριμένο γιατρό (τον θεράποντα) αλλά εμφανίζει μόνο τους διαθέσιμους γιατρούς την ημέρα και ώρα που ορίζεται από τον ασθενή κατά την είσοδο στην εφαρμογή.
Τη διατάραξη της αμεσότητας επικοινωνίας του ασθενή με τον γιατρό ειδικά στις περιπτώσεις ασθενών με χρόνιες παθήσεις που επισκέπτονται σε συστηματική βάση τον ίδιο γιατρό.
Τη μη πρόβλεψη για περιστατικά που χρήζουν άμεσης εξέτασης από τον γιατρό.
Την υποχρέωση του γιατρού να δηλώνει ωράριο δεσμεύοντας χρόνο για υπηρεσίες που μπορεί να μην αμειφθεί έχουμε μια μονομερή μεταβολή των συνθηκών εργασίας που απορρέουν από την σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ των δύο μερών, ρύθμιση που εκτός των άλλων ελέγχεται για την συνταγματικότητα της.
Τη μη μεταχρονολογημένη καταχώρηση της επίσκεψης στις περιπτώσεις δυσλειτουργίας της πλατφόρμας συνταγογράφησης. Στην περίπτωση αυτή ο ασθενής πρέπει να κλείσει νέο ραντεβού για να λάβει τη συνταγή του”.
Να υπενθυμίσουμε ότι τη στιγμή αυτή προκειμένου ο γιατρός να πληρωθεί την επίσκεψη που πραγματοποίησε ο ασθενής στο ιατρείο του απαραίτητη προϋπόθεση είναι η υπογραφή του ασθενούς σε ειδικό εκτυπωμένο φύλλο του οργανισμού το οποίο και υποβάλλεται κάθε μήνα μαζί με το τιμολόγιο πληρωμής των επισκέψεων. Όσο δε για το επιχείρημα της κεντρικής διαχείρισης των ραντεβού, ο κ. Νίτσας επισημαίνει ότι σε πραγματικό χρόνο καταγράφεται η ημερομηνία και η ώρα της επίσκεψης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα των επισκέψεων στην εφαρμογή e-prescription.
Προ εκπλήξεων δηλώνει ο ΠΙΣ
Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος -ΠΙΣ, από πλευράς τους δηλώνει ότι τα μέλη του ξαφνιάστηκαν όταν την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς ο ΕΟΠΥΥ αποφάσισε νέο σύστημα ηλεκτρονικών ραντεβού μέσω gov.gr με εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΠΙΣ, Θανάση Εξαδάκτυλο η απόφαση αυτή είναι μονομερής και στις λεπτομέρειές της ανεφάρμοστη. Ενώ, συμπληρώνει ότι δεν υπήρξε καμία συζήτηση, διαβούλευση ή συνεννόηση για τυχόν καθιέρωση ενός λειτουργικού τρόπου σχετικά με τα ραντεβού.
Επίσης όπως λέει, ανακοινώθηκε σκοπίμως στον πλέον ακατάλληλο χρόνο, απαιτώντας τη συνδιαχείριση του χρόνου των ιδιωτών ιατρών. Και τέλος, οι αμοιβές που προσφέρει από το 2012 ο ΕΟΠΥΥ δε δικαιολογούν σε καμία περίπτωση τέτοιου είδους γραφειοκρατικές απαιτήσεις.
ΙΣΠ: Δεν μπορεί να λαμβάνονται από τον ΕΟΠΥΥ αποφάσεις ελαφρά τη καρδιά
Ατυχή και επιφανειακή χαρακτηρίζει ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Πειραιά – ΙΣΠ, Νίκος Πλατανησιώτης, την ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ την παραμονή της Πρωτοχρονιάς με τη νέα διαδικασία για τον καθορισμό ιατρικών ραντεβού αλλά και για τη συνταγογράφηση φαρμάκων συμπληρώνοντας ότι η παρέμβαση του υπουργείου Υγείας για αναβολή του μέτρου έως την 1η Φεβρουαρίου 2025 κινείται μεν στη σωστή κατεύθυνση αφού δίνει ένα μικρό περιθώριο ενημέρωσης των ενδιαφερομένων, δηλαδή ιατρών και ασφαλισμένων, ωστόσο, απαιτείται διάλογος ώστε να δημιουργηθεί μια νέα, κοινώς αποδεκτή και ρεαλιστική διαδικασία.
Ο Ιατρικός Σύλλογος Πειραιά ζητά βελτιωτικές ενέργειες σε ότι αφορά τα ωράρια που θα συμφωνούν με τις πρόνοιες που προβλέπονται στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας των ιατρών. Ενώ επιπροσθέτως, ζητά να ληφθεί υπ’ όψιν η αδυναμία που θα προκύψει σε ορισμένες κατηγορίες ασφαλισμένων να κλείνουν ιατρικά ραντεβού με τρίμηνη προθεσμία
Και καλεί το υπουργείο Υγείας να εισακούσει τις προτάσεις του όπως:Παράλληλα με τη διαδικασία ηλεκτρονικής επιβεβαίωσης των ιατρικών ραντεβού να υπάρξει πρόβλεψη για τηλεφωνικά και επείγοντα ραντεβού, όπως επίσης και να δοθεί η δυνατότητα στον ιατρό να δίδει προτεραιότητα σε περιστατικά αναλόγως με τη σοβαρότητά τους.
Να υπάρξει διάλογος σχετικά με τη διάρκεια των ραντεβού διότι δεν είναι λογικό μέσα σε δεκαπέντε λεπτά να υποβληθεί σε εξέταση ένας ασθενής και μετά να λάβει την ιατρική συνταγή, όταν πρόκειται για ιδιαίτερα περιστατικά λ.χ. καρδιολογικού, χειρουργικού, αναπνευστικού, οδοντιατρικού ή ψυχιατρικού ενδιαφέροντος.
Σύμφωνα με τον ΠΙΣ, η συγκεκριμένη Απόφαση δεν έχει καμία νομική βάση, τη στιγμή που ο ίδιος Οργανισμός από το Μάιο του 2022 παραβαίνει τη νομική του υποχρέωση να συνάψει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο.
Ο ΠΙΣ θα ενεργήσει νομικά και καλεί τους Ιατρικούς Συλλόγους να πράξουν το ίδιο.
ΕΝΙ ΕΟΠΥΥ: Οι ασφαλισμένοι θα κληθούν να πληρώνουν για το ραντεβού
Τόσο η ουσία, όσο και η χρονική συγκυρία της απόφασης δείχνουν ότι υπάρχει έλλειψη σοβαρότητας στον σχεδιασμό, αλλά και σεβασμού, τόσο προς τους χιλιάδες ιατρούς όσο και προς τους εκατομμύρια ασφαλισμένους, επισημαίνει η πρόεδρος της ΕΝΙ ΕΟΠΥΥ, Άννα Μαστοράκου η οποία υποστηρίζει ότι ο ΕΟΠΥΥ εξέδωσε την ανακοίνωση με τις αλλαγές στα ραντεβού κυριολεκτικά στην εκπνοή του 2024 .
Σύμφωνα με την ίδια η απόφαση αυτή ζητά από τους ασφαλισμένους να κλείνουν ραντεβού μέσω πλατφόρμας του gov.gr με χρήση κωδικών taxis και προτίθεται να αποζημιώνει μόνο αυτά τα ραντεβού. Για να ενεργοποιηθεί όμως κάτι τέτοιο ζητείται από τους ιδιώτες ιατρούς να δεσμεύσουν για τουλάχιστον 2 μήνες καθημερινό ωράριο στο ιδιωτικό τους ιατρείο, κάτι που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την υφιστάμενη σύμβαση τους. Διευκρινίζεται ότι ο ΕΟΠΥΥ αγοράζει 200 επισκέψεις το μήνα και όχι δεσμευμένο ωράριο.
Το αποτέλεσμα όπως λέει η κα Μαστοράκου, θα είναι οι ασφαλισμένοι να μην μπορούν να βρίσκουν διαθέσιμο ραντεβού από την 1η ημέρα του μήνα και να κληθούν να πληρώσουν από την τσέπη τους και αυτήν την υπηρεσία. Η εφαρμογή αυτής της απόφασης ορίστηκε για την αμέσως επόμενη μέρα, όταν μάλιστα ήδη πολλοί ασφαλισμένοι είχαν κανονίσει το ραντεβού τους για τον μήνα Ιανουάριο σε επικοινωνία με τον ιατρό.
Η κα Μαστοράκου υπενθυμίζει επίσης ότι η αμοιβή του συμβεβλημένου ειδικού ιατρού είναι μόλις 6€ καθαρά ανά επίσκεψη, καθηλωμένη για 13 χρόνια παρά τις απανωτές αυξήσεις στο πληθωριστικό, ενεργειακό και μισθοδοτικό κόστος και αποτελεί τη χειρότερη αμοιβή της Ευρώπης.
Άδωνις Γεωργιάδης: Δεν αιφνιδιάστηκαν οι γιατροί, γνώριζαν τα πάντα
Με μια χαρακτηριστική κίνηση «Σηκώνοντας τα χέρια ψηλά» ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης στη συνέντευξη τύπου για τα ΤΕΠ υποστήριξε ότι οι Ιατρικοί Σύλλογοι ήταν ενήμεροι και ότι λόγω της ανακοίνωσης του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου που ανέφερε ότι «αιφνιδιαστικά τέλος του χρόνου ο ΕΟΠΥΥ αποφάσισε να τους πει ότι από τις αρχές του χρόνου θα είναι υποχρεωτική η εφαρμογή της πλατφόρμας» έλαβε την πολιτική απόφαση και μετέφερε την υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου για 1η Φεβρουαρίου, γιατί δεν θέλει μία τόσο ωραία μεταρρύθμιση, που σκοπό έχει να κάνει την εξεύρεση ραντεβού για τον ασθενή εύκολη, να γίνει πάλι ένα αντικείμενο καβγά με τους συνδικαλιστές.
Όσο για την αλλαγή των όρων πληρωμής που υποστηρίζουν οι Ιατρικοί Σύλλογοι ο υπουργός απάντησε ότι δεν θα πληρώνεται ο γιατρός για ραντεβού που δεν έχει βάλει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. «Αν ο γιατρός κλείνει πολλά τηλεφωνικά ραντεβού αλλά δεν τα βάζει στην πλατφόρμα, στην πραγματικότητα η πλατφόρμα δεν θα λειτουργεί. Τόσο απλά. Εμείς δεν μπορούμε να πάρουμε την πληροφορία του γιατρού παρά μόνο αν ο γιατρός μας τη δώσει με κάποιο τρόπο. Και επειδή η πλατφόρμα προσδοκούμε να γίνει ένα εργαλείο εύκολο, θέλουμε ο κόσμος να μην ταλαιπωρείται» τόνισε ο υπουργός.
Από το 2014 τα ηλεκτρονικά ραντεβού
Να θυμίσουμε ότι η μεταρρύθμιση της Ένωσης των Κέντρων Υγείας και των ιατρείων του ΙΚΑ ξεκίνησε πριν 12 χρόνια επί υπουργίας και πάλι του Άδωνι Γεωργιάδη οπότε και ιδρύθηκε το λεγόμενο ΠΕΔΥ. «Όταν φτιάχτηκε το ΠΕΔΥ ξεκινήσαμε τη συνεργασία με τις τηλεφωνικές εταιρίες για να κλείνεις τηλεφωνικά ραντεβού και παράλληλα, ανακοινώσαμε την ίδρυση ηλεκτρονικής πλατφόρμας για να κλείνεις τα πρώτα ηλεκτρονικά ραντεβού. Αυτό εξελίχθηκε στην πορεία του χρόνου. Τα ηλεκτρονικά ραντεβού δεν είναι κάτι καινούργιο, υπήρχαν ήδη από το 2014. Το 2015 μπήκαν σε πλήρη λειτουργία και συνεχίστηκαν μέχρι σήμερα. Τώρα εμείς προσθέτουμε στη λειτουργία αυτή όλες τις δημόσιες δομές, τους συμβεβλημένους γιατρούς με τον ΕΟΠΥΥ και τους ιδιώτες γιατρούς οι οποίοι θέλουν να μπουν στο σύστημα» εξήγησε ο κ. Γεωργιάδης.
naftemporiki.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου