Μια πραγματική τραγωδία εξελίσσεται στα γερμανικά αεροδρόμια για όσους έχουν προγραμματίσει διακοπές τους καλοκαιρινούς μήνες. Οι τουρίστες με τις οικογένειές τους και με βαλίτσες στο χέρι προσπαθούν το αυτονόητο: να φτάσουν στον τόπο των διακοπών τους έχοντας πληρώσει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για αεροπορικά εισιτήρια.
Αλλά δεν υπάρχει ικανό προσωπικό για να διεκπεραιώσει όλη τη διαδικασία μέχρι την πόρτα του αεροσκάφους. Κι αυτό στην καλύτερη περίπτωση. Γιατί πολλοί δεν μπορούν να φτάσουν ούτε μέχρι εκεί.
Η λύση των ξένων εργαζόμενων
Πολλές αεροπορικές εταιρείες μη μπορώντας να ανταποκριθούν στην αυξημένη τουριστική κίνηση λόγω εποχής, ακυρώνουν πολλές πτήσεις. Τις προάλλες αίφνης η Lufthansa διάγραψε 2200 από τις 80.000 πτήσεις από το πρόγραμμά της με επίκεντρο την Φρανκφούρτη και το Μόναχο, πτήσεις ανάμεσα σε γερμανικούς ή ευρωπαϊκούς προορισμούς, προσφέροντας εναλλακτικές πτήσεις ή σιδηροδρομικές συνδέσεις. Ίδια τύχη έχουν και όσοι έχουν κλείσει με αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.
Το πρόβλημα είναι ότι λείπει προσωπικό. Λείπουν συγκεκριμένα 7.200 εργαζόμενοι, που φαίνεται ότι επειδή την περίοδο της πανδημίας δεν υπήρχε κίνηση στα αεροδρόμια, αναζήτησαν αλλού απασχόληση. Πώς όμως θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και μάλιστα λίγο πριν μπει ο Ιούλιος; Τρεις καθ' ύλην αρμόδιοι υπουργοί συνενώνουν τις δυνάμεις τους για να βρεθεί λύση, έστω εκ των ενόντων. Σε κοινή συνέντευξη τύπου οι υπουργοί Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ, Εργασίας Χουμπέρτους Χάιλ και Εσωτερικών Νάνσι Φέζερ, παρουσίασαν ένα σχέδιο δράσης που στηρίζεται βασικά στην προσωρινή απασχόληση αλλοδαπών για να συνδράμουν στο check in και στους τομείς ασφαλείας. Επιπλέον θα συσταθεί διυπουργική ομάδα εργασίας για την εφαρμογή των μέτρων.
Η απασχόληση ξένων θα διευκολυνθεί με επίσπευση των διαδικασιών για την απόκτηση αδειών παραμονής και εργασίας. Η Νάνσι Φέζερ διευκρίνισε ότι παρά τις πιεστικές συνθήκες δεν πρόκειται να γίνουν συμβιβασμοί σε θέματα ασφαλείας και οι ξένοι εργαζόμενοι θα υποβληθούν στους ίδιους ελέγχους, όπως όλοι οι άλλοι. «Η κυβέρνηση θέλει να επιταχύνει την γραφειοκρατία και όλες τις διαδικασίες που θα χρειαστούν» είπε από τη πλευρά του ο Χουμπέρτους Χάιλ. Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να απασχολούνται απευθείας από τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών εδάφους με βάση τις συλλογικές συμβάσεις. Αιτήματα του κλάδου για μίσθωση μέσω άλλων εταιρειών δεν θα ικανοποιηθούν. Επιπλέον οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν ανθρώπινες συνθήκες διαμονής και να μην ζουν σαν τους ανθρώπους των … σπηλαίων. «Η γερμανική κυβέρνηση δεν πρόκειται να επιτρέψει κανένα κοινωνικό ντάμπινγκ» ξεκαθάρισε ο υπουργός Εργασίας.
Να βρουν οι ιδιες οι εταιρείες λύσεις
Πόσο όμως γρήγορα θα γίνουν όλα αυτά; Οι συνθήκες πιέζουν, οι επιβάτες θέλουν να ζήσουν ένα κανονικό καλοκαίρι για πρώτη φορά χωρίς ασφυκτικά μέτρα πανδημίας και οι αεροπορικές εταιρείες να βγάλουν τα σπασμένα δύο χρόνων περιοριστικών μέτρων. Όμως κανείς εκ των τριών υπουργών δεν μπορεί να εγγυηθεί πότε θα πιάσουν δουλειά οι νέοι εργαζόμενοι.
Ο τουριστικός κλάδος ελπίζει σε 1500 με 2.000 εργαζόμενους κυρίως από την Τουρκία και τις βαλκανικές χώρες. «Ίσως οι πρώτοι να έρθουν το νωρίτερο τον Αύγουστο, όταν όμως θα είναι ήδη πολύ αργά» είπε πρόσφατα σε συνέντευξη στο Reuters ο Τόμας Ρίχτερ, επικεφαλής της Ένωσης Εργοδοτών Παροχής Υπηρεσιών Εδάφους στα αεροδρόμια. «Το πρόβλημα δεν λύνεται, αλλά σίγουρα το μέτρο βοηθάει». Και οι τρεις υπουργοί νίπτουν τα χείρας και δεν θεωρούν ότι ευθύνονται για την κατάσταση. «Εν τέλει είναι ένα πρόβλημα του ιδιωτικού τομέα που μπορεί να λυθεί μόνο από τις εταιρείες» τονίζει ο υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ από τους Φιλελεύθερους. «Κατά τη διάρκεια της πανδημίας μείωσαν πολλές θέσεις εργασίας, δεν πρόκειται για μόνιμη λύση. Δεν μπορεί οι εταιρείες να δημιουργούν προβλήματα και να τα «αδειάζουν» μπρος από την πόρτα του κράτους. Ο κλάδος πρέπει να λύσει μεσοπρόθεσμα μόνος του τα προβλήματα προσωπικού».
Προς την ίδια κατεύθυνση και οι δηλώσεις του Χουμπέρτους Χάιλ από το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα. «Οι εταιρείες έχουν καθήκον και είναι προς το συμφέρον τους να είναι ελκυστικοί εργοδότες. Εξάλλου είναι οι πελάτες τους που υποφέρουν από το χάος. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας το κράτος έδωσε μαζικά χείρα βοηθείας στις αεροπορικές εταιρείες και τους φορείς εκμετάλλευσης των αεροδρομίων». Η Ομοσπονδιακή Ένωση της Γερμανικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (BDL) πάντως χαιρέτισε τη βοήθεια της κυβέρνησης. Κυρίως το ότι έγινε η πρόταση να χρησιμοποιηθεί προσωπικό από φορείς εκμετάλλευσης των αεροδρομίων για ελέγχους ασφαλείας. Αλλά σαν μην έφταναν όλα αυτά η χθεσινή ημέρα ξεκίνησε επεισοδιακά. Σημειώθηκαν βραχυπρόθεσμες βλάβες στο γερμανικό σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας με την εγκατάσταση ενός νέου λογισμικού με αποτέλεσμα να επηρεαστούν πολλές πτήσεις. Τελικά στις 09.00 αποκαταστάθηκε η εναέρια κυκλοφορία.
naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου