Σε ισχύ βρίσκεται η γενική απαγόρευση της χρήσης smartphones σε κυβερνητικούς αξιωματούχους την οποία διέταξε το καθεστώς των Ταλιμπάν.
Πρόκειται για απόφαση – οδηγία που εκδόθηκε από τα στρατιωτικά δικαστήρια και απαγορεύει σε «υψηλού βαθμού, χαμηλόβαθμους, στρατηγούς ή προσωπικό των υπηρεσιών» να χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα.
Μάλιστα σε βίντεο που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο, αξιωματούχος των Ταλιμπάν φαίνεται να διαβάζει την εντολή απαγόρευσης από το τηλέφωνό του, ένα ένα άλλο άτομο σπάει τις συσκευές.
Η εντολή αναφέρει: «Εάν κάποιος χρησιμοποιήσει το κινητό του, το τηλέφωνο θα καταστραφεί και θα επιβληθεί στον παραβάτη ποινή σύμφωνα με τη σαρία».
Προσθέτει ότι τυχόν εξαιρέσεις απαιτούν γραπτό διάταγμα από τον ανώτατο ηγέτη των Ταλιμπάν, Χιμπατουλάχ Αχουντζάντα.
Αναφορές και πηγές εντός του Αφγανιστάν αναφέρουν ότι οι απαγορεύσεις εφαρμόζονται με «ad hoc» τρόπο – σε ορισμένες περιοχές στοχεύουν μόνο κυβερνητικούς αξιωματούχους, σε πρισμένες πόλεις και επαρχίες επεκτείνονται σε γυναίκες, πολίτες, ιατρικό προσωπικό, δασκάλους και μαθητές.
Φόβοι για καθολική εφαρμογή
Η εντολή φαίνεται πάντως να εφαρμόζεται ανισομερώς άνιση σε ολόκληρη τη χώρα, καθώς σε ορισμένες περιοχές, αναφέρεται ότι έχουν στοχοποιηθεί και τα κινητά τηλέφωνα πολιτών, γεγονός που προκαλεί ανησυχίες ότι η απαγόρευση ενδέχεται τελικά να επεκταθεί σε εθνικό επίπεδο.
naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου