Στο Πενταμελές Στρατοδικείο Θεσσαλονίκης παραπέμφθηκαν να δικαστούν 12 γιατροί και μέλη νοσηλευτικού προσωπικού, κατηγορούμενοι για τον θάνατο, από αμέλεια, του 27χρονου στρατιώτη Νίκου Γκάτση. Ο άτυχος στρατιώτης κατέληξε στις 3 Νοεμβρίου 2023, λίγες ώρες μετά από επέμβαση ολικής θυρεοειδεκτομής στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο. Η ιστορία όπως καταγράφεται στη δικογραφία είναι ένα μνημείο ανευθυνότητας και αδιαφορίας όλων των εμπλεκομένων γιατρών κυρίως αλλά και νοσηλευτών.
Ο άτυχος νεαρός λίγο μετά την εγχείρηση παραπονιόταν για δύσπνοια, κανείς όμως δεν ενδιαφέρθηκε. Οι γιατροί είχαν εξαφανιστεί παρά τις διαβεβαιώσεις των νοσοκόμων ότι έρχονται. Οι γιατροί δεν είχαν καμία πείρα από τέτοια εγχείρηση όμως δεν φρόντισαν να καλέσουν απ΄έξω γιατρό. Ο άτυχος νεαρός κάποια στιγμή άρχισε να έχει αιμορραγία όμως και πάλι κανείς δεν ενδιαφέρθηκε. Και στο τέλος κατέληξε ενώ ο πατέρας του αλλόφρων έξω από την εντατική προσπαθούσε να βρει κάποιον να βοηθήσει.
Τα εμπλεκόμενα πρόσωπα κατηγορούνται για ανθρωποκτονία εξ αμελείας, από υπόχρεο, σε βαθμό πλημμελήματος και η οικογένεια του νεκρού θέλει να αναβαθμιστεί η κατηγορία σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο . Η υπόθεση ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει σήμερα αλλά αναβλήθηκε για δικονομικούς λόγους για τις 5 Ιανουαρίου του 2027.
Το κατηγορητήριο περιγράφει σειρά παραλείψεων και εσφαλμένων χειρισμών κατά τη μετεγχειρητική παρακολούθηση του ασθενούς που φέρονται να οδήγησαν στην καθυστερημένη αντιμετώπιση της εσωτερικής αιμορραγίας, η οποία προκάλεσε τον θάνατό του.
Η συγκεκριμένη δίκη αφορά την κύρια ποινική διερεύνηση της υπόθεσης, ενώ έχουν ήδη προσδιοριστεί και δύο ακόμη δίκες, που σχετίζονται με καταγγελλόμενες ενέργειες συγκάλυψης μετά τον θάνατο του 27χρονου.
Παράλληλα, η οικογένεια του άτυχου οπλίτη έχει προαναγγείλει προσφυγή στα αρμόδια Διοικητικά Δικαστήρια, αξιώνοντας, μέσω αγωγής, αποζημίωση για ψυχική οδύνη.
Δικηγόρος οικογένειας: Τον άφησαν αβοήθητο μέσα σε έναν θάλαμο να πεθάνει
"Ένας νέος άνθρωπος χάθηκε τζάμπα, χωρίς κανέναν λόγο με αποκλειστική αιτία την προκλητική αδιαφορία αυτών που ήταν υπεύθυνοι για να προβλέψουν και να φροντίσουν για την υγεία του και τη ζωή του", αναφέρει ο συνήγορος της οικογένειας, Όθων Παπαδόπουλος.
"Τον άφησαν αβοήθητο μέσα σε έναν θάλαμο να πεθάνει. Δεν υπήρξε κανένας αρμόδιος για να παρακολουθήσει την μετεγχειρητική του πορεία και ενώ απεύθυνε έκκληση ότι δε μπορούσε να αναπνεύσει και είχε τρομερή δυσχέρεια μετά την έξοδο του από το χειρουργείο, δεν υπήρχε κανένας για να τον ακούσει και κανένας για να ενδιαφερθεί", σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι είχαν ενδεχόμενο δόλο.
thetoc.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου