Νέες διαβεβαιώσεις ότι το Ιράν δεν επιβάλλει διόδια στα Στενά έδωσε ο Ντόναλντ Τραμπ, επικαλούμενος σχετική δέσμευση της Τεχεράνης.
Ο κ. Τραμπ διέψευσε επίσης δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν ήδη αποδεσμεύσει ή μεταφέρει κεφάλαια προς το Ιράν. Όπως ανέφερε, δεν έχουν δοθεί χρήματα στην Τεχεράνη ούτε έχουν απελευθερωθεί κεφάλαια από δεσμευμένα ιρανικά αποθέματα.
Ωστόσο, σημείωσε ότι μέρος των ιρανικών κεφαλαίων που βρίσκονται υπό αμερικανικό έλεγχο ενδέχεται να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για την αγορά αγροτικών προϊόντων από τις Ηνωμένες Πολιτείες, επικαλούμενος την ανάγκη κάλυψης βασικών διατροφικών αναγκών του ιρανικού πληθυσμού. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα κεφάλαια αυτά θα κατευθυνθούν στην προμήθεια καλαμποκιού, σιταριού, σόγιας και άλλων γεωργικών προϊόντων από Αμερικανούς παραγωγούς.
Στην ανάρτησή του ο Τραμπ αναφέρει:
«Το Ιράν ενημέρωσε τις Ηνωμένες Πολιτείες ότι παρά τα αντίθετα δημοσιεύματα των Fake News, «ΔΕΝ επιβάλλονται ΔΙΟΔΙΑ, ΔΕΝ υπάρχουν ΚΟΣΤΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ζητούνται ή εισπράττονται ΟΠΟΙΕΣΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ από το Ιράν για τα πλοία που διέρχονται από τα Στενά του Ορμούζ. Αν αυτό αποδειχθεί ψευδές, οι διαπραγματεύσεις θα τερματιστούν αμέσως!».
Επιπλέον, οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν δώσει χρήματα στο Ιράν ούτε έχουν αποδεσμεύσει προς αυτό χρήματα που του ανήκουν. Θα αποδεσμεύσουμε μέρος των χρημάτων τους, τα οποία βρίσκονται εξ ολοκλήρου υπό τον δικό μας έλεγχο, προς όφελος των Αμερικανών αγροτών και κτηνοτρόφων μας, για την αγορά καλαμποκιού, σιταριού, σόγιας και άλλων προϊόντων.
Το Ιράν έχει απελπιστική ανάγκη από τρόφιμα και εμείς θα τα αγοράσουμε για λογαριασμό του αποκλειστικά από τις Ηνωμένες Πολιτείες».

Μπέσεντ: Υπό αμερικανική επιτήρηση
Επιπλέον, μιλώντας στο CNBC, o υπ. Οικονομικών των ΗΠΑ, Σκοτ Μπέσεντ, δήλωσε ότι το αμερικανικό υπουργείο οικονομικών «θα επιβλέπει τη διάθεση των παγωμένων ιρανικών κεφαλαίων μόλις αυτά αποδεσμευθούν».
O Μπέσεντ πρόσθσε ότι «ένα πολύ μεγάλο ποσοστό» των χρημάτων θα χρησιμοποιηθεί για την αγορά αμερικανικών τροφίμων και φαρμάκων, επιχειρώντας να απαντήσει στις επικρίσεις που δέχεται ο Λευκός Οίκος από Ρεπουμπλικανούς βουλευτές οι οποίοι θεωρούν ότι η συμφωνία προσφέρει υπερβολικά ανταλλάγματα στην Τεχεράνη.
Αυξημένη η κίνηση των πλοίων
Στο μεταξύ η ναυσιπλοΐα στα Στενά του Ορμούζ συνεχίζεται με αυξημένη κινητικότητα των πλοίων, καθώς κατά το τελευταίο 24ωρο (13:00 χθες – 13:00 σήμερα) καταγράφηκαν συνολικά 26 διελεύσεις μέσω του Στενού, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης της ναυτιλιακής κίνησης από την εταιρεία ναυτιλιακής ασφάλειας Diaplous.

Από τις συνολικές διελεύσεις, οι 21 αφορούσαν εξερχόμενα πλοία από τον Περσικό Κόλπο, εκ των οποίων 11 φορτηγά πλοία και 10 δεξαμενόπλοια, ενώ πέντε πλοία κατευθύνθηκαν προς τον Κόλπο, εκ των οποίων τέσσερα δεξαμενόπλοια και ένα φορτηγό.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η παρουσία της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην περιοχή. Συγκεκριμένα, δύο δεξαμενόπλοια υπό ελληνική σημαία πραγματοποίησαν εξερχόμενη διέλευση, ενώ πλοία ελληνικών συμφερόντων υπό ξένη σημαία κατέγραψαν τέσσερις διελεύσεις δύο εξερχόμενες και εισερχόμενες. Εξ αυτών, ένα δεξαμενόπλοιο και ένα φορτηγό πλοίο κινήθηκαν εξερχόμενα, ενώ ένα δεξαμενόπλοιο και ένα φορτηγό πλοίο πραγματοποίησαν εισερχόμενη διέλευση.
Σε ό,τι αφορά τις διαδρομές που επιλέγουν οι πλοίαρχοι, 12 πλοία χρησιμοποίησαν τον ιρανικό διάδρομο ναυσιπλοΐας, ενώ 14 πλοία διήλθαν μέσω του ομανικού διαδρόμου, ο οποίος εξακολουθεί να προσελκύει αυξημένο ενδιαφέρον μετά τις πρόσφατες εξελίξεις στην περιοχή και τα μέτρα ασφαλείας που έχουν τεθεί σε εφαρμογή.
naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου