Συγκλονισμένη είναι η Νότια Κορέα για την ασύλληπτη αεροπορική τραγωδία με τους 179 νεκρούς, που είχε ως αποτέλεσμα να ξεκληριστούν ολόκληρες οικογένειες.
Το αεροσκάφος Boeing-737 με 181 επιβαίνοντες προσγειώθηκε με την «κοιλιά» στο Διεθνές Αεροδρόμιο Muan και στη συνέχεια χτύπησε πάνω σε τοίχο του αεροδρομίου, με αποτέλεσμα να γίνει έκρηξη και να τυλιχτεί στις φλόγες.
Σε βίντεο έχουν καταγραφεί οι τελευταίες δραματικές στιγμές των επιβατών και των μελών του πληρώματος. Ανάμεσα στους νεκρούς ήταν και ένα αγόρι μόλις τριών ετών, ενώ οι περισσότεροι επιβάτες επέστρεφαν στη Σεούλ από χριστουγεννιάτικες διακοπές στη Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης.
Η αβεβαιότητα περιβάλλει το πιο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα στο έδαφος της Νότιας Κορέας, δήλωσαν την Κυριακή εμπειρογνώμονες της αεροπορίας, αμφισβητώντας πόσο μεγάλη επίδραση θα μπορούσε να έχει στην πτώση της πτήσης της Jeju Air ένα πιθανό χτύπημα πουλιού, που αναφέρουν οι αρχές.
Η προφανής απουσία του συστήματος προσγείωσης, ο χρόνος προσγείωσης του δικινητήριου Boeing 737-800 στο Διεθνές Αεροδρόμιο Muan και οι αναφορές για πιθανό χτύπημα από πουλιά προκάλεσαν πολλά ερωτήματα, που δεν μπορούν ακόμη να απαντηθούν.
Τα ερωτήματα
Το αεροσκάφος καταγράφηκε σε βίντεο που μεταδόθηκε από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης να γλιστρά στον διάδρομο προσγείωσης χωρίς να έχει αναπτυχθεί το σύστημα προσγείωσης, πριν προσκρούσει στον τοίχο. «Σε αυτό το σημείο υπάρχουν πολύ περισσότερα ερωτήματα από όσα έχουμε απαντήσεις. Γιατί το αεροπλάνο πήγαινε τόσο γρήγορα; Γιατί τα πτερύγια δεν ήταν ανοιχτά; Γιατί δεν ήταν κατεβασμένο το σύστημα προσγείωσης;», δήλωσε ο Gregory Alegi, ειδικός σε θέματα αεροπορίας και πρώην καθηγητής στην ακαδημία της ιταλικής πολεμικής αεροπορίας.
Οι αξιωματούχοι της Νότιας Κορέας ερευνούν τα αίτια της συντριβής της πτήσης 7C2216 της Jeju Air, συμπεριλαμβανομένων των επιπτώσεων μιας πιθανής σύγκρουσης με πουλιά και των καιρικών συνθηκών.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Joo Jong-wan δήλωσε ότι το μήκος του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης των 2.800 μέτρων δεν ήταν παράγοντας που συνέβαλε και ότι τα τοιχώματα στα άκρα ήταν κατασκευασμένα σύμφωνα με τα βιομηχανικά πρότυπα.
Ο Christian Beckert, εμπειρογνώμονας σε θέματα ασφάλειας πτήσεων και πιλότος της Lufthansa, δήλωσε ότι το υλικό του βίντεο υποδηλώνει ότι τα περισσότερα συστήματα πέδησης του αεροπλάνου δεν είχαν ενεργοποιηθεί, δημιουργώντας ένα «μεγάλο πρόβλημα» και μια γρήγορη προσγείωση. Ο Beckert δήλωσε ότι ένα χτύπημα πουλιού ήταν απίθανο να έχει προκαλέσει ζημιά στο σύστημα προσγείωσης ενώ ήταν ακόμα σηκωμένο, και ότι αν είχε συμβεί όταν ήταν κατεβασμένο, θα ήταν δύσκολο να σηκωθεί ξανά.
«Είναι πραγματικά, πραγματικά πολύ σπάνιο και πολύ ασυνήθιστο να μην κατεβάζουμε το σύστημα προσγείωσης, επειδή υπάρχουν ανεξάρτητα συστήματα όπου μπορούμε να κατεβάσουμε το σύστημα προσγείωσης με ένα εναλλακτικό σύστημα», είπε. Η διερεύνηση θα πρέπει να δώσει μια πιο σαφή εικόνα, πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τους παγκόσμιους κανόνες αεροπορίας, η Νότια Κορέα θα ηγηθεί μιας πολιτικής έρευνας και θα εμπλέξει το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου κατασκευάστηκε το αεροπλάνο. Οι ειδικοί λένε ότι τα αεροπορικά ατυχήματα συνήθως προκαλούνται από ένα κοκτέιλ παραγόντων και ότι μπορεί να χρειαστούν μήνες για να συνθέσουν την αλληλουχία των γεγονότων.
Ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης βρέθηκε στις 11:30 π.μ. (0230 GMT), περίπου δυόμισι ώρες μετά τη συντριβή, και ο καταγραφέας φωνής στο πιλοτήριο στις 14:24, δήλωσαν αξιωματούχοι της Νότιας Κορέας. Ο Αυστραλός σύμβουλος αεροπορίας Τρέβορ Τζένσεν δήλωσε ότι οι υπηρεσίες πυρόσβεσης και έκτακτης ανάγκης θα ήταν κανονικά έτοιμες για προσγείωση με την κοιλιά.
Η αλυσίδα γεγονότων
Σε διάστημα λίγων λεπτών, ο πύργος ελέγχου εξέδωσε προειδοποίηση για χτύπημα πουλιών, οι πιλότοι κήρυξαν mayday και στη συνέχεια επιχείρησαν να προσγειωθούν, δήλωσαν αξιωματούχοι, αν και δεν ήταν σαφές αν το αεροσκάφος είχε χτυπήσει κάποιο πουλί.
«Η πρόσκρουση πουλιών δεν είναι ασυνήθιστη, τα προβλήματα με το σύστημα προσγείωσης δεν είναι ασυνήθιστα. Τα χτυπήματα πουλιών συμβαίνουν πολύ πιο συχνά, αλλά συνήθως δεν προκαλούν από μόνα τους την απώλεια ενός αεροπλάνου», δήλωσε ο συντάκτης του Airline News, Geoffrey Thomas.
Ένα χτύπημα πουλιού θα μπορούσε να έχει επηρεάσει τους κινητήρες της CFM International εάν ένα σμήνος είχε απορροφηθεί από αυτούς, αλλά αυτό δεν θα τους είχε κλείσει αμέσως, δίνοντας στους πιλότους κάποιο χρόνο να αντιδράσουν, δήλωσε ο Αυστραλός ειδικός σε θέματα ασφάλειας αερομεταφορών Geoffrey Dell.
Μετά την προειδοποίηση για το χτύπημα πουλιών και τη δήλωση mayday, οι πιλότοι επιχείρησαν να προσγειωθούν στον διάδρομο από την αντίθετη κατεύθυνση, δήλωσε αξιωματούχος του υπουργείου Μεταφορών. Αυτή η αλλαγή σχεδίου δημιούργησε περισσότερα ερωτήματα στους ερευνητές, δήλωσε ο Μάρκο Τσαν, ανώτερος λέκτορας αεροπορικών επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Buckinghamshire New University και πρώην πιλότος.
Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους Boeing 737-800 εργαζόταν στη συγκεκριμένη θέση από το 2019 και είχε καταγράψει 6.823 ώρες πτήσης, σύμφωνα με την κυβέρνηση της Νότιας Κορέας. Ο πρώτος αξιωματικός εργαζόταν από το 2023 και είχε καταγράψει περίπου 1.650 ώρες πτήσης.
Το 737-800 είναι ένα από τα αεροσκάφη με τις περισσότερες πτήσεις παγκοσμίως, με γενικά καλό ιστορικό ασφάλειας. Αναπτύχθηκε πολύ πριν από την παραλλαγή MAX που εμπλέκεται σε μια πρόσφατη κρίση ασφαλείας της Boeing.
Τα πουλιά που χτύπησαν το αεροπλάνο από μόνα τους ήταν απίθανο να εξηγήσουν την έκταση της καταστροφής, δήλωσε ο Ιταλός ειδικός σε θέματα αεροπορίας Alegi. «Φυσικά μπορεί να υπήρξε χτύπημα πουλιού», είπε. «Αλλά οι συνέπειες είναι πολύ μεγάλες για να είναι αυτό η άμεση αιτία του δυστυχήματος».
«Θα ήταν όλοι ζωντανοί, αν δεν υπήρχε ο τοίχος στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης»
Την εκτίμησή του ότι όλοι οι επιβάτες του αεροσκάφους της Jeju Air θα είχαν επιβιώσει εάν δεν υπήρχε ο τσιμεντένιος τοίχος, διατύπωσε ένας ειδικός της αεροπορίας στο Sky News, σημειώνοντας ότι ο τοίχος αυτός δεν θα έπρεπε καν να βρίσκεται σε αυτό το σημείο.
Η πτήση της Jeju Air από την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης Μπανγκόκ επιχειρούσε προσγείωση με την «κοιλιά», όταν γλίστρησε στον διάδρομο προσγείωσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο Muan και έπεσε πάνω σε τσιμεντένιο τοίχο, με αποτέλεσμα να τυλιχτεί στις φλόγες.
Το Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους διαλύθηκε και μετατράπηκε σε μία «μπάλα» φωτιάς, παρασύροντας στον θάνατο τους 179 από τους 181 επιβαίνοντες. Πέντε παιδιά, ανάμεσά τους και ένα 3χρονο αγοράκι, είναι τα νεότερα θύματα του φρικτού αεροπορικού δυστυχήματος που συγκλονίζει τη Νότια Κορέα.
Τα αεροδρόμια δεν πρέπει να έχουν τσιμεντένιο τοίχο στο τέλος ενός διαδρόμου, δήλωσε ο David Learmount και εξήγησε ότι χωρίς αυτόν, το αεροπλάνο θα είχε ακινητοποιηθεί, ακόμα κι αν υπήρχε αστοχία στον εξοπλισμό προσγείωσής του.
«Όταν το είδατε να γλιστρά από το τέλος του διαδρόμου, τίποτα δεν φλεγόταν. Το αεροσκάφος ήταν υπό πλήρη έλεγχο από τους πιλότους», είπε ο ειδικός και πρόσθεσε: «Η προσέγγιση στον διάδρομο προσγείωσης, ο τρόπος με τον οποίο ισορροπούσε ήταν τέλειος. Ο χειρισμός του αεροσκάφους ήταν πολύ, πολύ καλός. Το αεροπλάνο ήταν σε καλή κατάσταση μέχρι το σημείο που χτύπησε στον τοίχο. Αν δεν υπήρχε τοίχος εκεί, όλοι θα ήταν ζωντανοί τώρα».
Ο David Learmount ανέφερε ότι οι διασώστες ήταν έτοιμοι και περίμεναν να σβήσουν με αφρό την φωτιά που προκλήθηκε από την σύγκρουση.
Το κλειδί για την κατανόηση της αιτίας της συντριβής είναι να μάθουμε γιατί ο πιλότος δεν μπορούσε να κατεβάσει τα πτερύγια ή τον εξοπλισμό προσγείωσης του αεροπλάνου, συνέχισε.
Χωρίς τον εξοπλισμό και τα πτερύγια για να επιβραδύνει την ταχύτητα προσγείωσης, το αεροπλάνο προσγειώθηκε πολύ πιο γρήγορα από ό,τι θα έκανε κάτω από διαφορετικές συνθήκες. «Ο λόγος που πέρασε σε όλο το μήκος του διαδρόμου ήταν επειδή πήγαινε τόσο γρήγορα», πρόσθεσε.
Δεν είναι σαφές εάν το σύστημα προσγείωσης ήταν λειτουργικό κατά την πρώτη προσπάθεια του πιλότου να προσγειωθεί, εξήγησε ο ίδιος και συμπλήρωσε: «Ο πιλότος είχε στείλει σήμα Mayday. Το Mayday είναι ένα γεγονός. Λέει “έχω πραγματικά προβλήματα εδώ”». Σύμφωνα με την εκτίμησή του, ο πιλότος δεν ήταν σε θέση να πει ποια ήταν όλα τα προβλήματα καθώς «ο φόρτος εργασίας του ήταν τόσο υψηλός».
«Εύλογη η σύγκρουση με σμήνος πουλιών»
Μια πιθανή αιτία της προσγείωσης του αεροπλάνου με ταχύτητα και χωρίς εξοπλισμό ήταν η σύγκρουση με σμήνος πουλιών, λέει άλλη ειδικός σε θέματα αεροπορίας.
Η Sally Gethin ανέφερε στο Sky News ότι είναι μια «εύλογη εξήγηση» επειδή θα μπορούσε να προκαλέσει βλάβη στον κινητήρα αλλά και στα υδραυλικά. Χωρίς αυτά, το σύστημα προσγείωσης δεν θα μπορούσε να αναπτυχθεί – όπως συνέβη σε αυτήν την περίπτωση.
«Οι πιλότοι θα έπρεπε να λάβουν αποφάσεις σε κλάσματα δευτερολέπτου για το ποιες θα ήταν οι επιλογές τους σε μια τέτοια περίπτωση. Θα είχαν αποφασίσει ότι δεν είχαν αρκετό χρόνο για να εκτραπούν σε άλλο αεροδρόμιο και έτσι πήραν την απόφαση να προσγειωθούν στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο. Στη συνέχεια, φυσικά, χτύπησαν σε έναν τοίχο προστασίας ακριβώς στο τέλος, που προκάλεσε την πραγματική έκρηξη», ανέφερε η ειδικός.
Η ίδια συμμερίστηκε τις «ανησυχίες» για την θέση του τοίχου, αλλά διαφώνησε με τον David Learmount, σχετικά με το πόσο συνέβαλε στον μεγάλο αριθμό των νεκρών.
Σύμφωνα με την κ. Gethin «φαινόταν να διατηρεί ταχύτητα, οπότε ακόμα κι αν υπήρχε περισσότερος χώρος στο τέλος του διαδρόμου, θα μπορούσε επίσης η κατάληξη να είναι καταστροφική».
Η χειρότερη αεροπορική τραγωδία στη Νότια Κορέα από το 1997
Τρομακτικά πλάνα δείχνουν το Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρείας να διαλύεται και να μετατρέπεται σε μία «μπάλα» φωτιάς, παρασύροντας στον θάνατο τους 179 από τους 181 επιβαίνοντες.
Σαν από θαύμα, ένας άνδρας και μια γυναίκα -μέλη του πληρώματος- ανασύρθηκαν ζωντανοί από τα φλεγόμενα συντρίμμια και έχουν μεταφερθεί στο νοσοκομείο με τραύματα που δεν απειλούν την ζωή τους, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά έως τώρα.
Και οι 175 επιβάτες είναι νεκροί, όπως και τέσσερα μέλη του πληρώματος. Αυτή η αεροπορική τραγωδία είναι η χειρότερη σε έδαφος της Νότιας Κορέας από το 1997.
Σύμφωνα με τις αρχές, ο μικρότερος επιβάτης ήταν ένα αγόρι τριών ετών και ο μεγαλύτερος ένας 78χρονος. Πέντε από τους νεκρούς ήταν παιδιά κάτω των 10 ετών, δήλωσαν οι αρχές, επικαλούμενες δηλώσεις των επιβατών.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν προκύψει έως τώρα, οι πιλότοι είχαν προειδοποιηθεί για ένα χτύπημα πουλιού πριν το αεροσκάφος κάνει αναγκαστική προσγείωση. Ο εν ενεργεία πρόεδρος της Νότιας Κορέας, Τσόι Σανγκ-μοκ, κήρυξε εθνικό πένθος μέχρι τις 4 Ιανουαρίου.
Σε σοκ οι οικογένειες των θυμάτων, συγκλονίζουν οι περιγραφές τους
Οι συγγενείς των θυμάτων ούρλιαζαν και έκλαιγαν στην αίθουσα αφίξεων, καθώς ένας γιατρός διάβαζε τα ονόματα των επιβεβαιωμένων νεκρών. Είκοσι δύο νεκροί επιβάτες αναγνωρίστηκαν από τα δακτυλικά τους αποτυπώματα. Μια γυναίκα μεταφέρθηκε με φορείο, καθώς είχε λιποθυμήσει από το σοκ.
Ορισμένα μέλη της οικογένειας εξέφρασαν την οργή τους απέναντι στους αξιωματούχους, καθώς απογοητεύτηκαν για τον χρόνο που χρειάστηκε για να εντοπιστούν τα αγαπημένα τους πρόσωπα, ανέφερε το BBC.
Ο ραδιοτηλεοπτικός σταθμός είπε ότι ένας αξιωματούχος ανέφερε στο πλήθος που συγκεντρώθηκε ότι ήταν δύσκολο να αναγνωριστούν οι νεότεροι επιβάτες καθώς δεν έφεραν ταυτότητα.
Οι πίνακες που χρησιμοποιούνται συνήθως για πληροφορίες άφιξης και αναχώρησης έδειχναν τα ονόματα, τις ημερομηνίες γέννησης και τις εθνικότητες των θυμάτων, ενώ ένα αυτοσχέδιο νεκροτομείο έχει στηθεί μέσα στο αεροδρόμιο.
«Είχα έναν γιο στο αεροπλάνο… Δεν έχει αναγνωριστεί ακόμη», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ένας ηλικιωμένος που περίμενε στο σαλόνι του αεροδρομίου, ο οποίος ζήτησε να μην κατονομαστεί.
Τα μέλη της οικογένειας αγκαλιάστηκαν και έκλαιγαν στο αεροδρόμιο, καθώς εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού μοίραζαν κουβέρτες σε συγγενείς που πενθούν. Ένας στάθηκε σε ένα μικρόφωνο για να ζητήσει περισσότερες πληροφορίες από τις αρχές. «Ο μεγαλύτερος αδερφός μου πέθανε και δεν ξέρω τι συμβαίνει», είπε. «Δεν ξέρω».
Νεκροφόρες παρατάχθηκαν απ’ έξω για να μεταφέρουν τις σορούς, ενώ ένα προσωρινό νεκροτομείο στήθηκε εντός του αεροδρομίου.
Οι επιβάτες της πτήσης ήταν 173 Νοτιοκορεάτες και δύο Ταϊλανδοί, ανέφερε η Yonhap. Από τους επιβαίνοντες, 82 ήταν άνδρες και 93 γυναίκες, ηλικίας από 3 έως 78 ετών. Οι σοροί άλλων 11 επιβατών στη θανατηφόρα πτήση τραυματίστηκαν τόσο βάναυσα που το φύλο τους δεν ήταν αμέσως σαφές, δήλωσαν αξιωματούχοι.
Σήμερα ο Πάπας Φραγκίσκος προσευχήθηκε για τα θύματα και τις οικογένειές τους: «Οι σκέψεις μου είναι με τις πολλές οικογένειες στη Νότια Κορέα που θρηνούν σήμερα μετά το δραματικό αεροπορικό δυστύχημα. Συμμετέχω στην προσευχή για τους επιζώντες και τους νεκρούς».
Μπορούσαν να φανούν σπινθήρες από το αεροσκάφος, καθώς προσγειώθηκε με την κοιλιά, πριν γλιστρήσει από τον διάδρομο προσγείωσης και πέσει στον τσιμεντένιο τοίχο.
Το Υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας επιβεβαίωσε σήμερα ότι ο πύργος ελέγχου έστειλε προειδοποιητικό μήνυμα ότι το άτυχο αεροσκάφος είχε υποστεί επίθεση με πτηνό πριν από την συντριβή.
Ένα βίντεο, που δεν έχει επαληθευτεί η γνησιότητά του, δείχνει μια έκρηξη φωτιάς να βγαίνει από τον δεξιό κινητήρα του τζετ και υποτίθεται πως δείχνει τη στιγμή που ένα πουλί χτύπησε το αεροπλάνο.
Πιστεύεται ότι προκάλεσε δυσλειτουργία του συστήματος προσγείωσης του αεροσκάφους. Δύο μέλη του πληρώματος, ένας άνδρας και μια γυναίκα, ανασύρθηκαν ζωντανοί από το τμήμα της ουράς του φλεγόμενου αεροπλάνου.
Το πρακτορείο News1 ανέφερε ότι ένας επιβάτης έστειλε sms σε έναν συγγενή του λέγοντας ότι ένα πουλί είχε κολλήσει στο φτερό. Το σπαρακτικό τελευταίο του μήνυμα ήταν: «Να πω τα τελευταία μου λόγια;».
Οι συγγενείς των θυμάτων της μεγαλύτερης αεροπορικής τραγωδίας στη Νότια Κορέα τα τελευταία χρόνια, βρίσκονται σε κατάσταση σοκ, αδυνατώντας να πιστέψουν ότι οι δικοί τους άνθρωποι χάθηκαν από τη μια στιγμή στην άλλη. Οι περιγραφές τους, συγκλονίζουν.
Ο Τζέον Τζε-γιουνγκ βλέπει και ξαναβλέπει το βίντεο με το αεροσκάφος στο οποίο επέβαιναν η κόρη του και άλλοι 180 άνθρωποι να συντρίβεται σε ένα τοίχο και να τυλίγεται στις φλόγες στο αεροδρόμιο της Μουάν. Η κόρη του, η Μι-σόοκ, σκοτώθηκε. Εκείνος ακόμη δεν μπορεί να το πιστέψει.
«Όταν είδα το βίντεο, το αεροπλάνο φαινόταν εκτός ελέγχου», είπε ο 71χρονος Τζέον. «Οι πιλότοι μάλλον δεν είχαν άλλη επιλογή. Η κόρη μου, που είναι μόλις 45, να τελειώσει έτσι. Είναι απίστευτο».
Η Μι-σόοκ ήταν ένα παιδί με τρυφερή καρδιά, είπε ο πατέρας. Την είδε για τελευταία φορά στις 21 Δεκεμβρίου, όταν του πήγε λίγο φαγητό στο σπίτι του και ένα δώρο, το ημερολόγιο της νέας χρονιάς. «Είναι πολύ πιο ευγενική από τον γιο μου, μερικές φορές με καλεί έξω για φαγητό», σχολίασε ο Τζέον, δείχνοντας τα τελευταία μηνύματα που έλαβε από εκείνην στο κινητό του.
Στο χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα που έχει σημειωθεί ποτέ στη Νότια Κορέα, 179 άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν το αεροσκάφος της Jeju Air προσγειώθηκε με την κοιλιά, ξέφυγε από τον διάδρομο και κατέληξε σε έναν τοίχο, στο διεθνές αεροδρόμιο της Μουάν. Η πτήση 7C2216 είχε αναχωρήσει από την Μπανγκόκ, μεταφέροντας 175 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα. Μόνο δύο άνθρωποι, δύο μέλη του πληρώματος, επέζησαν.
Οι αρχές ανακοίνωσαν τα ονόματα ορισμένων από τα θύματα, προκαλώντας έκρηξη οργής και θλίψης μεταξύ των συγγενών τους που είχαν συγκεντρωθεί στο αεροδρόμιο. Κάποιοι ούρλιαζαν, έκλαιγαν ή κατέρρευσαν στο πάτωμα της αίθουσας αφίξεων, όπου περίμεναν την επιστροφή των δικών τους ανθρώπων.
Οι ερευνητές συνέλεξαν δείγματα DNA από τους συγγενείς για να αναγνωρίσουν τους νεκρούς.
Η κόρη του Τζέον επέστρεφε στο σπίτι της, αφού πέρασε τις διακοπές των Χριστουγέννων με φίλους στην Μπανγκόκ. Αφήνει πίσω της τον σύζυγο και την έφηβη κόρη της.
«Το νερό κοντά στο αεροδρόμιο δεν είναι βαθύ. Υπάρχουν και αγροί, με πιο μαλακό έδαφος από τον τσιμεντένιο διάδρομο. Γιατί δεν μπορούσε να προσγειωθεί εκεί;» διερωτήθηκε ο Τζέον.
Σύμφωνα με την πυροσβεστική, από την πρόσκρουση το αεροσκάφος «καταστράφηκε σχεδόν ολοσχερώς».
«Λόγω της διπλής πρόσκρουσης και της έκρηξης, οι περισσότεροι από τους επιβάτες εκτινάχθηκαν εκτός του αεροσκάφους. Δύο τυχερά μέλη του πληρώματος επιβίωσαν, στην ουρά» είπε ο Γέομ Ντονγκ-μπου, ένας πυροσβέστης που συμμετείχε στην επιχείρηση κατάσβεσης. «Παλιά δούλευα σε ασθενοφόρα και έχω δει φρικτά πράγματα, όπως τροχαία δυστυχήματα, αλλά όχι σε τέτοια κλίμακα», σχολίασε.
Η Μι-σόοκ αναγνωρίστηκε από τα δακτυλικά αποτυπώματά της και η οικογένειά της αναζητά τώρα ένα γραφείο τελετών κοντά στη γενέτειρά της, το Γκουανγκτζού, για να μεταφέρει εκεί τη σορό της.
«Είχε σχεδόν επιστρέψει, για αυτό δεν χρειαζόταν να τηλεφωνήσει στην οικογένεια (για να αφήσει κάποιο τελευταίο μήνυμα). Νόμιζε ότι γύριζε στο σπίτι» είπε ο Τζέον.
enikos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου