Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2024

Έρευνα: Οπαδοί του κρεοπωλείου οι Έλληνες καταναλωτές – Πόσο συχνά τρώνε κρέας, τι προσέχουν


Κρεατοφάγος, «οπαδός» του κρεοπωλείου, με προτίμηση στο κοτόπουλο, «εραστής» της ποιότητας αν και δεν ξέρει πώς να την αναγνωρίσει, υπέρμαχος των εγχώριων κρεάτων, αλλά και των προσφορών σε μεγάλο βαθμό και χωρίς να συμπαθεί ιδιαίτερα τα κρέατα που πωλούνται σε δισκάκι.

Αυτό είναι σε γενικές γραμμές το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή κρέατος, όπως αποτυπώνεται σε επίκαιρες έρευνες, οι οποίες κρύβουν «εκπλήξεις» μεταξύ των ευρημάτων τους.

Οι έρευνες υλοποιήθηκαν από την εταιρεία ερευνών-δημοσκοπήσεων Interview για λογαριασμό των εταιρειών Kasalias Food Industry Consultants και των Σωματείων Κρεοπωλών Νομών Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου και σε γεύμα εργασίας με δημοσιογράφους που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη για την παρουσίασή τους, βάσει των πορισμάτων τους τονίστηκε η ανάγκη στροφής της ελληνική αγοράς κρέατος στα branded προϊόντα και τα λειτουργικά τρόφιμα.

«Το ελληνικό κρέας δεν έχει μέλλον – τόνισε χαρακτηριστικά ο κτηνίατρος Νίκος Κασαλιάς, επικεφαλής της Kasalia Food Industry Consultans – αν η βιομηχανία τροφίμων δεν καταλάβει ότι θα έχει αύριο μόνο εάν στραφεί αποφασιστικά στα branded προϊόντα. Κατά τον ίδιο, επίσης, πρέπει να δοθεί έμφαση στην ανάδειξη των παραδοσιακών και δυνατών ελληνικών προϊόντων στον τομέα των τροφίμων και την εξέλιξή τους σε προϊόντα ΠΓΕ και ΠΟΠ, όπως επίσης και να αναπτυχθούν συνέργειες με όλα τα κανάλια διανομής (Retailers, εστίαση, τουρισμός, εστιατόρια του εξωτερικού κ.ο.κ.).
«Καμπανάκι» για την επόμενη ημέρα της αιγοπροβατοτροφίας

Μεταξύ άλλων ο κ. Κασαλιάς έκρουσε, επίσης, κώδωνα κινδύνου για την επόμενη ημέρα της αιγοπροβατοτροφίας στη χώρα μας μετά τις πρόσφατες επιδημίες, καθώς όπως είπε υπάρχει φόβος οι κτηνοτρόφοι είτε να εγκαταλείψουν τον κλάδο, είτε να στραφούν σε εισαγόμενες διεθνείς ράτσες υψηλής γαλακτοπαραγωγής με αποτέλεσμα να χαθούν γηγενείς φυλές, όπως το Καλαρύτικο πρόβατο, που το 2023 ψηφίστηκε ως το πιο νόστιμο κρέας της Ευρώπης, αλλά σήμερα υπάρχει μόνο μία τέτοια εκτροφή στη χώρα μας, η οποία όπως τόνισε θα μπορούσε να δώσει ένα επώνυμο branded υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόν.
Οι έρευνεςΣύμφωνα με τις εν λόγω έρευνες, σε πανελλαδικό επίπεδο οι καταναλωτές σε ποσοστό 46% τρώνε δύο-τρία γεύματα κρέατος την εβδομάδα (Αττική αντίστοιχο ποσοστό: 43,5% και Θεσσαλονίκη: 46,2%), ενώ το 56,5% δηλώνει ότι δεν έχει μειώσει την κατανάλωση κρέατος τα τελευταία δύο χρόνια.
Για την αγορά κρέατος και σε πανελλαδικό επίπεδο το 60,1% των ερωτώμενων προτιμά το κρεοπωλείο της γειτονιάς και έπεται με 27,9% το σούπερ-μάρκετ. Παράλληλα σημαντικό μερίδιο 10,9% κατέχουν στην αγορά της Αθήνας όπου κύρια αναπτύσσονται οι εξειδικευμένες υπεραγορές κρέατος.
Οι Έλληνες επιμένουν ποιοτικά στο ζήτημα της επιλογής του κρέατος και το 69,9% απαντά πως υπάρχει διαφορά στην ποιότητα μεταξύ ενός ελληνικού κρέατος και ενός εισαγόμενου, αλλά την ίδια στιγμή το 75,2% θα αγόραζε ένα κρέας με διαφορετική χώρα προέλευσης εάν υπήρχε η βεβαιότητα ότι είναι καλύτερο ποιοτικά.
Κατά πλειοψηφία και σε ποσοστό 54,4% ο καταναλωτής θα αγόραζε κρέας που είναι σε προσφορά, ενώ απορρίπτει το κρέας σε δισκάκι, καθώς το 82,5% δεν το προτιμά ποτέ ή σπάνια.
Στην έρευνα που αφορά στους νέους ηλικιακά καταναλωτές (18-35 ετών) αποκαλύπτεται μεταξύ άλλων ότι το 72,9% αυτών δεν αγοράζει ποτέ έτοιμα ψημένα γεύματα κρέατος από κρεοπωλείο ή super market (κοτόπουλα, μπιφτέκια, ρολά κ.α.).
Μάλιστα οι νέοι καταναλωτές δεν αγοράζουν σε ποσοστό 61,7% ούτε προϊόντα κρέατος ready to cook, αλλά ούτε και κατεψυγμένα προϊόντα (κοτομπουκιές, προψημένο κατεψυγμένο γύρο κ.α.).
Επίσης οι νέοι δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ποιότητα και σε ποσοστό 72,9% θα αγόραζαν κρέας από κάποιο κατάστημα εάν ήταν πιστοποιημένο με κάποιο σύστημα ποιότητας.
Διερευνώντας το κριτήριο «ποιότητα» βλέπουμε για πρώτη φορά να εμφανίζονται η καλή μεταχείριση των ζώων, οι συνθήκες εκτροφής, οι διατροφικές πληροφορίες και οι πληροφορίες που προέρχονται από τις σημάνσεις των προϊόντων.
Τέλος οι νέοι καταναλωτές όταν μαγειρεύουν κρέας ή προϊόντα κρέατος επιλέγουν τις συνταγές τους εμπιστευόμενοι σε ποσοστό 40,5% το οικογενειακό περιβάλλον και τους φίλους και έπονται με ποσοστό 26,6% οι τυχαίες συνταγές στο διαδίκτυο ή στα social media.

Το γεύμα εργασίας οργανώθηκε από την Total Support, μια συνέργεια μεταξύ των εταιριών BIZTEC, MIK 3 & KASALIAS με σκοπό την παροχή κορυφαίων τεχνολογικών λύσεων στη βιομηχανία τροφίμων και αναλύθηκε το πλάνο ανάπτυξης και όλο το πακέτο υπηρεσιών, που περιλαμβάνει από την ανάλυση των αναγκών των αγορών στόχων μέχρι την ψηφιοποιήση των λειτουργιών μιας παραγωγικής μονάδας.

naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου