Το γόρδιο δεσμό της διαχείρισης και αναβάθμισης των ελληνικών αεροδρομίων λύνει το Υπερταμείο, καθώς εκτός από την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τον αερολιμένα της Καλαμάτας, είναι έτοιμο να προχωρήσει και στο νέο project για τη συνολική διαχείριση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων.
Όσον αφορά το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, η λειτουργία και η διαχείρισή του για τα επόμενα 40 έτη και θα το αναλάβει μία αρκετά ισχυρή κοινοπραξία, η οποία δεν είναι άλλη από τη συμμαχία των Ομίλων Κωνσταντακόπουλου και Κοπελούζου και της Fraport AG που διαχειρίζεται ήδη τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Αναλυτικότερα, η Fraport αποτελεί το 51% της κοινοπραξία "Πηλέας" και οι Όμιλοι Κωνσταντακόπουλου (ΤΕΜΕΣ) και Κοπελούζου (Delta Airports) θα συμμετέχουν κατά 24,5% η κάθε μία.
Το Υπερταμείο όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του, Γρηγόρης Δημητριάδης, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων, θα έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει στο μέλλον κατά 10% στο μετοχικό κεφάλαιο του αερολιμένα, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί το γεγονός ότι θα πραγματοποιηθούν οι επενδύσεις που έχουν υποσχεθεί οι τρεις Όμιλοι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το τίμημα της παραχώρησης αυτής, η οποία σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Δημητριάδη, έγινε σε χρόνο-ρεκόρ (σ.σ. τρία χρόνια στα οποία συμπεριλαμβάνεται η προετοιμασία και η διαγωνιστική διαδικασία), θα ανέλθει στα 71,2 εκατ. € εάν λάβουμε υπόψιν και τα μερίσματα του Υπερταμείου. Εξ΄αυτών περισσότερα από τα μισά, δηλαδή τα 45 εκατ. €, θα καταβληθούν στο Υπερταμείο ως προκαταβολή, ενώ εκτός από το τίμημα και τα μερίσματα, θα ακολουθήσουν επενδύσεις 28,3 εκατ. € στον αερολιμένα.
Αυτές θα γίνουν εντός της επόμενης τριετίας και αφορούν την ανακαίνιση του αεροδρομίου, καθώς και τη δημιουργία νέου αεροσταθμού με στόχο την αύξηση της επιβατικής κίνησης.
Στο στόχαστρο 22 περιφερειακά αεροδρόμια – Πώς και πότε θα τρέξει ο διαγωνισμός
Ακολουθώντας τη συνταγή της παραχώρησης των 14 μεγάλων περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport, το Υπερταμείο σχεδιάζει ένα ακόμα πακέτο παραχωρήσεων 22 μικρότερων αεροδρομίων με στόχο την απαραίτητη αναβάθμιση τους κυρίως σε αεροδιάδρομους και κτίρια υποσταθμών, καθώς πιέζονται από την τουριστική κίνηση που δέχονται και λειτουργούν υπό παρωχημένες συνθήκες.
Σημειώνεται ότι το πακέτο των αεροδρομίων που θα δημοπρατήσει τους επόμενους μήνες αφορά τη Νάξο, τη Πάρο και τα Ιωάννινα που έχουν και το μεγαλύτερο μερίδιο της επιβατικής κίνησης σε σχέση με τα υπόλοιπα που είναι η Αλεξανδρούπολη, η Λήμνος , η Αστυπάλαια, η Χίος, η Κοζάνη, η Καστοριά, η Κάρπαθος, τα Κύθηρα, η Μήλος, η Σκύρο, η Νέα Αγχίαλος (σ.σ. η οποία εξετάζεται να γίνει ένα μικρό αεροδρόμιο για πτήσεις cargo), η Σύρος , η Άραξος, η Κάλυμνος, η Ικαρία, το Καστελόριζο, η Κάσος, η Λέρος και η Σητεία.
Η διαγωνιστική διαδικασία σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Δημητριάδης αναμένεται να τρέξει εντός του 2025 και εφόσον δεν υπάρξουν εμπόδια θα γνωρίζουμε τον ανάδοχο εντός τριετίας.
Το μοντέλο που θα ακολουθηθεί είναι αυτό της παραχώρησης και αναμένεται να φανεί εάν το διάστημά της θα ανέλθει στα 40 έτη, όπως και στην Καλαμάτα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχετικό ερώτημα σχετικά με το πως θα μοιραστούν τα αεροδρόμια, ο κ. Δημητριάδης απάντησε ότι η παραχώρηση θα αφορά και τους 22 αερολιμένες καθώς εάν αυτοί μοιραστούν, τότε τα μικρότερα αεροδρόμια θα παραμείνουν ανεκμετάλλευτα.
Πρόσθεσε, δε, ότι δεν αποκλείεται να υπάρξει και κάποιο μοντέλο κρατικής επιδότησης προς τον ανάδοχο, ώστε τα μικρότερα αεροδρόμια να γίνουν πιο ελκυστικά ως επενδύσεις.
Επισήμανε ότι στη παρούσα φάση έχουν ολοκληρωθεί οι αυτοψίες σε όλα τα αεροδρόμια από τους εξωτερικούς συμβούλους και υπάρχουν μερικές εκκρεμότητες εκ μέρους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
thetoc.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου