Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2025

Τεχνολογία που αλλάζει το αυτοκίνητο φέρνουν τα ηλεκτρικά-πώς λειτουργεί

 


Η Nio ανακοίνωσε ότι η τεχνολογία Steer-by-Wire (SBW) που ενσωματώνει στη ναυαρχίδα της, την πολυτελή ηλεκτρική λιμουζίνα Nio ET9, εγκρίθηκε για μαζική παραγωγή από το Υπουργείο Βιομηχανίας και Πληροφορικής της Κίνας (MIIT).

nio

Το ET9 είναι πλέον το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στην Κίνα που διαθέτει την τεχνολογία SBW, ένα σημαντικό βήμα για την εξέλιξη των έξυπνων ηλεκτρικών οχημάτων (EV).

Ήδη στην παραγωγή έχουν μπει επίσης ορισμένα μοντέλα εταιρειών που έχουν περάσει σε Steer-by-Wire τιμόνι με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το Toyota bZ4X. Παράλληλα η Hyundai στο Ioniq 5 και στο Kia EV6 έχει ενσωματώσει κάποιες μη μηχανικές λειτουργίες, αν και το σύστημά της δεν είναι ένα πλήρες Steer-by-Wire. 

Τι είναι η τεχνολογία Steer-by-Wire

Με την τεχνολογία Steer-by-Wire, η σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των τροχών δεν βασίζεται σε μηχανικά μέρη, αλλά σε ηλεκτρικά σήματα. Σύμφωνα με την Nio, αυτό προσφέρει πλεονεκτήματα όπως χαμηλότερες καθυστερήσεις, ακριβέστερο έλεγχο, αποτελεσματικότερη μετάδοση και μεγαλύτερη ευελιξία στον σχεδιασμό.

Τιμονι Steer-by-Wire Nio

Η γωνία του τιμονιού και η αντίσταση κατά την περιστροφή μπορούν να σχεδιαστούν ελεύθερα, ενισχύοντας την άνεση και την απόκριση του συστήματος. Παρά την απουσία εθνικού προτύπου για την τεχνολογία, η Nio ολοκλήρωσε την ανάπτυξη και τις δοκιμές της SBW, ενώ η έγκριση του MIIT ήρθε μετά από εξέταση από ειδικούς του κλάδου.

Τιμονι Yoke και Steer-by-Wire Toyota
Στην περίπτωση της Toyota το Steer-by-Wire συνδυάζεται προαιρετικά, με yoke τιμόνι.

Αξιοπιστία και ασφάλεια

Το σύστημα SBW του ET9 διαθέτει σχεδιασμό με διπλές πηγές ισχύος, διπλά κανάλια επικοινωνίας, διπλά υλικά και διπλό λογισμικό, εξασφαλίζοντας υψηλή αξιοπιστία. Σύμφωνα με τη Nio, η τεχνολογία SBW είναι 2,2 φορές πιο αξιόπιστη από το ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης (Electric Power Steering) που χρησιμοποιείται ευρέως σήμερα.

Τιμονι Steer-by-Wire Nio

Επιπλέον, το σύστημα μειώνει κατά 80% τους κραδασμούς που μεταφέρονται από τον δρόμο στο τιμόνι, ενώ οι αισθητήρες γωνίας διαθέτουν πολλαπλές ασφαλιστικές δικλίδες. Η πιθανότητα να χαθεί η δυνατότητα διεύθυνσης υπολογίζεται σε 4,5 FIT (Failures In Time), που αντιστοιχεί σε μία πιθανή αποτυχία κάθε 25.368 χρόνια.

Καινοτομίες στην οδήγηση

Η τεχνολογία SBW υποστηρίζει επίπεδο αυτόνομης οδήγησης L3 και ανώτερο, αποτελώντας τη βάση για την ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων αυτόνομης οδήγησης. Χάρη στην απουσία μηχανικής σύνδεσης, το τιμόνι απαιτεί μικρές γωνίες περιστροφής (μόλις 10°) για λειτουργίες όπως η αυτόματη στάθμευση, ενώ προσφέρει επιλογές προσαρμογής της αίσθησης οδήγησης.

Τιμονι Steer-by-Wire Infiniti
Το Steer-by-Wire σύστημα διεύθυνσης που έχει παρουσιάσει η Nissan για την Infiniti από το 2013. 

Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν ένα "ομαλό" προφίλ για επαγγελματικά ταξίδια ή ένα "δυναμικό" για πιο απολαυστική οδήγηση. Επιπλέον, το τιμόνι διαθέτει δυνατότητα επέκτασης έως και 153 mm, εξασφαλίζοντας περισσότερο χώρο για τον οδηγό, σε σύγκριση με τα παραδοσιακά συστήματα που προσφέρουν μόλις 60 mm.

https://www.topgeargreece.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου