Αυτή την στιγμή στην εγχώρια αγορά υπάρχουν οι ηλεκτρικές προτάσεις των microcars με διθέσιες καμπίνες, αυτονομίες από 70-160 χλμ. που διατίθενται σε εύρος τιμών από 7.600 έως και 18.000 ευρώ - με το
όφελος της κρατικής επιδότησης.
Από την άλλη, κυκλοφορούν και τα ηλεκτρικά οχήματα των υπόλοιπων κατηγοριών με πιο διευρυμένες δυνατότητες και τιμές άνω των 30.000 ευρώ. Προσιτά αυτοκίνητα πόλης με αμάξωμα κάτω από τα 4 μ., με καμπίνες για τέσσερις και ηλεκτρική δομή, δύσκολα θα βρεις.
Υπήρχε το ηλεκτρικό VW up! που καταργήθηκε και το ηλεκτρικό Fiat 500 που όμως παίζει σε άλλο επίπεδο τιμής. Η πρόταση του Dacia Sping είναι η πιο ταιριαστή με αυτά τα χαρακτηριστικά και με τιμή κοντά στα 18.000 ευρώ. Όμως αφορά run-out μοντέλο καθώς έχει παρουσιαστεί η καινούργια γενιά Spring με απτές βελτιώσεις στο σχέδιο, στην ποιότητα και στα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Και ενώ το Spring ήταν το μοναδικό προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο με τετραθέσια καμπίνα της ελληνικής αγοράς, ξαφνικά έκανε την εμφάνισή της η Leapmotor. Μια κινέζικη εταιρεία με νεόδμητη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων που σχεδόν ταυτόχρονα λανσάρεται και στην ευρωπαική αγορά αρχικά με δύο μοντέλα: το μικρό T03, όπου αυτή τη στιγμή είναι και το φθηνότερο ηλεκτρικό μοντέλο με πίσω κάθισμα και το μεσαίο SUV C10.
Το οργανόγραμμα περιλαμβάνει την παρουσίαση άλλων επτά μοντέλων μέχρι το 2028 και κάπως έτσι μπήκε στο στόχαστρο της ελληνικής εταιρείας Italian Motion (βλέπε Abarth, Fiat, Alfa Romeo, Jeep), μέλος του ομίλου επιχειρήσεων Βασιλάκη, που ανέλαβε την εισαγωγή των μοντέλων της εταιρείας στην ελληνική αγορά.
Για το τρέχον έτος έχουν δημιουργηθεί 10 σημεία πώλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο, Ιωάννινα, Κοζάνη, Χαλκίδα, Κόρινθο και Δράμα ενώ το 2025 θα ενταχθούν και άλλοι επτά αντιπρόσωποι.
Το πιο προσιτό 4θέσιο ηλεκτρικό
Η γνωριμία με το νέο Leamotor T03 μπορεί να μην ήταν αυτό που θα αποκαλούσαμε αποκαλυτπική, ήταν όμως άκρως ανταποδοτική, κρινόμενη πρωτίστως στην εμπορική της διάσταση. Είναι παρήγορο να γνωρίζεις πως εκεί έξω υπάρχει ηλεκτρικό μοντέλο με κάθισμα και για πίσω επιβάτες που κοστίζει κάτω από 16.000 ευρώ.
Για την ακρίβεια, στα 15.844 ευρώ με την κρατική επιδότηση που για το συγκεκριμένο μοντέλο είναι της τάξεως των 5.000 ευρώ. Μάλιστα σε αυτή την τιμή είναι ενσωματωμένη και μια προωθητική ενέργεια της εισαγωγικής εταιρείας με όφελος 1.000 ευρώ.
Η διαθέσιμη έκδοση εξοπλισμού είναι μια και μπορεί να επιλεγεί σε τρία διαφορετικά χρώματα αμαξώματος. Το προσφερόμενο πακέτο εξοπλισμού έχει όλα τα καλούδια σε συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης – απαραίτητη προϋπόθεση για να λάβει πιστοποιήσεις για την Ευρώπη – αλλά και στοιχεία που σε άλλους προσφέρονται ως έξτρα όπως η ηλιοροφή των 42 ιντσών.
Τι δεν βρήκαμε; Περισσότερους από δύο αερόσακους, περισσότερες θήκες εναπόθεσης μικροαντικειμένων, εταζέρα για τα αδιάκριτα βλέμματα στο χώρο αποσκευών και φώτα LED μπροστά (μόνο τα φώτα ημέρας).
Δηλώνουμε ωστόσο ικανοποιημένοι για την ύπαρξη όλων των υπολοίπων όπως κλιματισμό, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου και άλλων τινών που τουλάχιστον σε μοντέλα μικροκινητικότητας απουσιάζουν, κάποια εξ' αυτών αδικαιολόγητα.
Τα εντός και επί τα αυτά
Η καμπίνα είναι στενή θυμίζοντας μοντέλα όπως το Terios πρώτης γενιάς και το Daewoo Matiz. Η θέση οδήγησης είναι καλή προσφέροντας περιφερειακή ορατότητα. Τα καθίσματα όμως έχουν σκληρό υπόβαθρο και καθόλου πλευρική στήριξη και είναι κουραστικά σε πολύωρη χρήση.
Γενικώς η άνεση του αυτοκινήτου είναι ελλιπής καθώς είναι στημένο και σε σφικτές αναρτήσεις, μια συνθήκη απαραίτητη σε ένα αυτοκίνητο σχετικά ψηλό με μικρό ίχνος που πρέπει να περιοριστούν οι πλεύσεις στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.
Οι χώροι για τα πόδια των δύο πίσω επιβατών δεν είναι τόσο στενάχωροι όσο θα περίμενε κανείς από ένα μεταξόνιο 2,4 μ. όμως ίσως οι άνω του μετρίου αναστήματος να έχουν λίγο "αέρα” επί της οροφής. Ο δε χώρος αποσκευών των 210 λίτρων είναι σίγουρα μικρός όμως αρκούντως ικανοποιητικός για τις διαστάσεις του μοντέλου.
Το cockpit αποτελείται από μια οθόνη ενδείξεων 8 ιντσών πίσω από το τιμόνι με μόνο μια απεικόνιση (δεν παραμετροποιείται) ενώ στο κέντρο βρίσκεται ένα πάνελ αφής 10,1 ιντσών με ένα basic interface αλλά πολλά μενού και υπομενού.
Οι ενδείξεις δεν είναι στα ελληνικά και οι γραμματοσειρές είναι κάπως μικρές. Γενικώς όλα γίνονται μέσω των οθονών. Δεν υπάρχουν φυσικά κουμπιά παρά μόνο ελάχιστα στο τιμόνι. Ακόμα και τα εξωτερικά φώτα ανάβουν από το μενού της κεντρικής οθόνης.
Το λογισμικό του μοντέλου είναι αρκετά λειτουργικό περιλαμβάνοντας τρία προγράμματα λειτουργίας του κινητήρα και άλλα τρία για την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης. Και στις δύο περιπτώσεις οι διαφορές από πρόγραμμα σε πρόγραμμα είναι μικρές και πάντως ελάχιστα αισθητές.
Καλή ενεργειακή διαχείριση
Αυτό που σίγουρα αναγνωρίζεις στο T03 είναι η καλή διαχείριση της ενέργειας. Μολονότι η αυτονομία ανά φόρτιση βρίσκεται κάτω από το ψυχολογικό όριο των 300 χλμ. η κατανάλωση είναι η βέλτιστη δυνατή.
Μοντέλα όπως το BMW i3 και το Honda e που παρουσίαζαν αντίστοιχες αυτονομίες ήταν πιο ενεργοβόρα από το T03 και ως εκ τούτου η περίπτωση του μικρού Leapmotor είναι σαφώς μια καλύτερη πρόταση σε αυτό τον τομέα.
Σε αστική χρήση η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει μέχρι και τις 14 kWh/100 χλμ. επίδοση που δύσκολα συναντάς σε ηλεκτρικό μοντέλο. Βεβαίως αν διανύεις καθημερινά αποστάσεις με ταχύτητες άνω των 100 χλμ./ώρα η μέση κατανάλωση ανεβαίνει.
Η τελική ταχύτητα του μοντέλου είναι στα 140 χλμ./ώρα (κοντερίσια) και 130 χλμ./ώρα (πραγματικά). Μια τιμή που σίγουρα δεν είναι δεσμευτική στο να πας ένα ταξιδάκι εκτός πόλης με σχετική άνεση.
Το T03 διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 95 ίππων και μια μπαταρία τεχνολογίας LFP με χωρητικότητα 37,3 kWh. Ο συνδυασμός μαζί με το κατάλληλο λογισμικό διαχείρισης ενέργειας είναι πολύ καλός για αστικό καθημερινό αυτοκίνητο, διατηρώντας μια εύθραυστη ισορροπία μεταξύ κατανάλωσης και επιδόσεων.
Είναι γνωστό πως οι ηλεκτροκινητήρες στα σύγχρονα αυτοκίνητα αποδίδουν πολύ καλύτερα από τους θερμικούς με λιγότερες θερμοδυναμικές απώλειες. Ωστόσο δεν καταλαβαίνουμε γιατί να έχεις έναν κινητήρα 200-300 ή 400 ίππων που θα ξελιγώνει κάθε τόσο την μπαταρία ενώ μπορείς να έχεις επιδόσεις καλές για μια προσπέραση με λιγότερη ισχύ και καλύτερη διαχείριση ενέργειας. Και οι 95 ίπποι του T03 είναι μια χαρά για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Τέλος και οι κύκλοι φόρτισης είναι σχετικά σύντομοι. To μικρό Leapmotor διαθέτει εσωτερικό φορτιστή 6,6 kW που σημαίνει πως σε μια παροχή AC 22 kW απαιτεί χρόνο λίγο πιο κάτω από 7 ώρες για πλήρη φόρτιση της μπαταρίας. Φορτίζει επίσης και σε DC με την πλήρωση ενέργειας από το 30-80% να γίνεται σε χρόνο 36 λεπτών.
Το νέο T03 της Leapmotor είναι ένα μοντέλο που έλλειπε από την αγορά ειδικά μάλιστα αν στην εξίσωση μπει και η ανταγωνιστική τιμή του. Τουλάχιστον επί του παρόντος διότι ακόμα δεν έχουμε δει πως θα διαμορφωθεί το τοπίο με την επιβολή δασμών και δεν έχουμε σαφή εικόνα για την εμπορική πολιτική που θα ακολουθήσουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές σε αντίστοιχα αστικά μοντέλα που προετοιμάζουν ως απάντηση.
Αξίζει να σημειωθεί πως το το T03 κατασκευάζεται επί ευρωπαϊκού εδάφους στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας.
Leapmotor T03
Κινητήρας: Hλεκτρικό μοτέρ 70 kW
Μπαταρία: 37,3 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
Ισχύς: 95 PS
Ροπή: 158 Nm
0-100 km/h: 12,7 sec
Τελική ταχύτητα: 140 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 16,3 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 17,2 kWh/100 km
Αυτονομία δοκιμής: 260 km
Χρόνος φόρτισης: 36'' σε DC 48kW (30-80%) σε 6,45 ώρες σε Wallbox (AC) με ισχύ 22 kW (φορτίζει σε 6,6kW)
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 3.620 mm x 1.652 mm x 1.577 mm
Μεταξόνιο: 2.400 mm
Βάρος: 1.175 kg
Χώρος αποσκευών: 210-880 lt
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τιμή: 20.900€ (με προωθητική ενέργεια) 15.844€ (με επιδότηση)
https://www.topgeargreece.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου