Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024

Τέμπη: Αποκαλυπτικό έγγραφο-ντοκουμέντο - Δεν προκάλεσαν έκρηξη και φωτιά τα έλαια σιλικόνης

 

Σε μια αποκάλυψη για την τραγωδία στα Τέμπη προχώρησε το Open.

Όπως αναφέρθηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του καναλιού, η έκρηξη και η μεγάλη φωτιά που ακολούθησε τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, δεν φαίνεται να προήλθαν από τα έλαια σιλικόνης, όπως προκύπτει από την ανάλυση της Χημικής Υπηρεσίας Πειραιά.

Στο έγγραφο που παρουσιάζει το OPEN, φαίνεται ότι την έρευνα παρήγγειλε ο εφέτης ανακριτής, Σωτήρης Μπακαΐμης. Ο Παύλος Ασλανίδης, πατέρας θύματος, ανέφερε στο OPEN πως "διαπιστώθηκε ότι τα έλαια σιλικόνης δεν αναφλέγονται και δεν ευθύνονται για την έκρηξη. Μένει να μας εξηγήσουν πώς έγινε η μπάλα φωτιάς. Εμείς έχουμε τα στοιχεία".

Σύμφωνα με πληροφορίες, το έλαιο σιλικόνης των μετασχηματιστών ουσιαστικά δεν κάηκε, επιβεβαιώνοντας τις χημικές του ιδιότητες. Συγγενείς θυμάτων κάνουν λόγο για καθυστέρηση, ενώ αναφέρουν ότι έχουν στοιχεία ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε εύφλεκτο φορτίο.

Βίντεο που απεικονίζουν την εμπορική αμαξοστοιχία και έχει στη διάθεσή του ο ανακριτής μπήκαν στο μικροσκόπιο της ΕΛΑΣ για να διαπιστωθεί η γνησιότητά τους.

Οι αστυνομικοί κατέληξαν στο συμπέρασμα πως για μέρος του βιντεοληπτικού υλικού η αλληλουχία των πλάνων δεν είναι συνεχής και έχει κενά.

Μοιράζει ευθύνες ο σταθμάρχης της Λάρισας

Συμπληρωματική απολογία στον αρμόδιο ανακριτή έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Επί έξι ώρες, από τις 10.30 το πρωί ως τις 4.30 το απόγευμα, μίλησε για όλα τα περιστατικά εκείνης της ημέρας. Συγκεκριμένα, ρωτήθηκε για τα κλειδιά και το πώς ήταν τοποθετημένα, την κυκλοφορία των τρένων.

Ο σταθμάρχης στην απολογία του άφησε αιχμή ότι, ενώ ήταν νέος στην υπηρεσία και άπειρος, τον έβαλαν 5 μέρες συνεχόμενες βάρδια και οι συνάδελφοί του έφυγαν εκείνη την ημέρα νωρίτερα.

Παράλληλα, επιμέρισε τις ευθύνες και σε άλλους, όπως στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας, για τον οποίο είπε ότι ως έμπειρος στη δουλειά, έπρεπε να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία όταν αντιλήφθηκε ότι είχε μπει στη γραμμή καθόδου.

Διέψευσε την πληροφορία για 11λεπτο κενό στις συνομιλίες και απλά είπε ότι εκείνη την ώρα μιλούσε στο gsmr και στο υπηρεσιακό και όχι στο vhf.

Είπε, ακόμα, ότι τις προηγούμενες ημέρες έκανε αυτόματη χάραξη, την επίμαχη ημέρα, όμως, δεν έκανε και εξήγησε τους λόγους.

Σημειώνεται ότι έχει παρέλθει το 18μηνο της προφυλάκισης του σταθμάρχη, ωστόσο εξακολουθούν να ισχύουν οι περιοριστικοί όροι που του έχουν επιβληθεί.

thetoc.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου