Το σύστημα ονομάζεται «E2 Enhanced Take Off System» και αναπτύχθηκε από τη βραζιλιάνικη Embraer και πρόκειται να χρησιμοποιεί σε αεροπλάνα E-190-E2 και E-190-E2 που μπορούν να μεταφέρουν έως και 140 επιβάτες.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ιστότοπου interestingengineering.com, το συγκεκριμένο σύστημα επιτρέπει στο αεροπλάνο να απογειωθεί νωρίτερα και με μεγαλύτερη γωνία, χωρίς τον κίνδυνο κρούσης της ουράς – ένα επικίνδυνο περιστατικό κατά το οποίο η ουρά του αεροσκάφους έρχεται σε επαφή με τον διάδρομο προσγείωσης ή με κάποιο εμπόδιο κατά την απογείωση.

Ο Luís Carlos Affonso, αντιπρόεδρος μηχανικής και τεχνολογικής ανάπτυξης της Embraer, δήλωσε ότι, αυτή η ακρίβεια μειώνει τα περιθώρια σφάλματος, επιτρέποντας στους πιλότους να επιχειρούν πιο κοντά στις βέλτιστες συνθήκες κατά την αρχική περιστροφή χωρίς τον κίνδυνο επαφής με την ουρά. Η Embraer αναφέρει ότι αυτή η βελτιστοποίηση αυξάνει το βάρος απογείωσης, επιτρέποντας είτε περισσότερους επιβάτες είτε μεγαλύτερη εμβέλεια, έως 350 ναυτικά μίλια.

Ο Patrice London, επικεφαλής μηχανικός στην Embraer υποστήριξε ότι το σύστημα παρέχει ομοιόμορφες επιδόσεις σε κάθε απογείωση. «Αν πραγματοποιήσετε 1.000 απογειώσεις, μπορείτε να περιμένετε 1.000 πανομοιότυπα αποτελέσματα», είπε χαρακτηριστικά.

Με βάση το δημοσίευμα όμως, το σύστημα αυτόματης απογείωσης δεν μειώνει τον ρόλο του πιλότου, ούτε σηματοδοτεί την πλήρη αυτοματοποίηση. Το σύστημα απλώς προσθέτει αυτοματοποίηση στη φάση της απογείωσης, επιτρέποντας την ενεργοποίηση του αυτόματου πιλότου, αλλά ο πιλότος παραμένει απαραίτητος και θα αναλάβει τον έλεγχο σε περίπτωση βλάβης.